Štvrtá generácia Megane Grandtour má najdlhší úložný priestor v segmente a príde aj do verzii GT, na ktorej nechal svoje odtlačky aj Renault Sport.
Renault Megane Grandtour GT

Grandtour ponúkne podľa automobilky najdlhší úložný priestor v triede.

Predná časť až po B-stĺpik samozrejme zostáva rovnaká ako v prípade hatchbacku. Aj tu teda nájdeme svetlá v tvare C, ktoré sa stávajú poznávacím znamením Renaultu. Rovnaký rukopis totiž nesú aj svetlomety väčšieho Talismanu. V zadnej časti však Megane Grandtour tiež nezaprie svojich súrodencov. Či už bacuľatými blatníkmi, ktoré nájdeme aj na Cliu Grandtour, alebo svetlami, ktoré pripomínajú osvetlenie kombi verzie Talismanu, či krátkeho Meganu. Aj tu si automobilka jednoznačne buduje nezameniteľný svetelný podpis. Nuž a aké zmeny nájdeme pod karosériou. Výrobca tvrdí, že za piatymi dverami nové kombi ukrýva najdlhší maximálny úložný priestor vo svojej kategórii.

Renault Megane Grandtour GT

Zadná časť dostala rukopis nových Renaultov s typickým svetelným podpisom.

Očakáva sa rovnaká paleta motorov ako pri Megane

Hoci automobilka ešte nezverejnila detaily, je pravdepodobné, že aj vo verzii Grandtour môžeme očakávať rovnakú paletu motorov ako v hatchbacku Megane. Tá zahŕňa tri benzínové motory v štyroch výkonových verziách a dva dízle rovnako v štyroch výkonových verziách. Paletu zážihových motorov otvára agregát s objemom 1,5 litra, ktorý ponúka výkon 84 kW (115 k). Nasleduje prepĺňaný motor objemu 1,2 litra v dvoch verziách s výkonom 74 kW (100 k) a 97 kW (130 k). Vrcholom v ponuke benzínových motorov je prepĺňaná 1,6-ka s výkonom 151 kW (205 k) určená pre verziu GT, ktorú dostane aj Grandtour. Vznetové motory majú v ponuke Meganu zastúpenie v podobe 1,5 litrového dCi s výkonom 66 kW (90 k), alebo 81 kW (110 k). Druhým dízlom v ponuke je motor 1,6 dCi s výkonom 96 kW (130 k), alebo 118 kW (160 k). Aj tu je najvýkonnejšia pohonná jednotka určená pre verziu GT, na ktorej spolupracoval aj Renault Sport. Líšiť sa však bude nielen výkonom a body kitom. Aj Megane Grandtour GT totiž dostane systém natáčania zadnej nápravy 4-Control. K jednotlivým motorom sú v ponuke 5 a 6-stupňové manuálne prevodovky, alebo dvojspojková 6-stupňová prevodovka EDC. Na dynamické parametre a presné rozmery si však musíme ešte počkať.

Zdroj: Renault