„V tomto biznise by ste nikdy nemali hovoriť nie, ale podľa mňa Maserati nevyrobí menšie SUV než Levante.“ dodal Wester.

Harald Wester, šéf Maserati vyvrátil špekulácie o vývoji menšieho crossoveru. Vedenie koncernu FCA neplánuje žiadne menšie SUV so znakom Maserati. Taliansku konkurenciu pre Porsche Macan teda nemáme zatiaľ očakávať. Taliani úplne nezanevreli na menšie SUV, to však bude vyhradené pre značku Alfa Romeo. Podobne koncipovaný typ od Maserati by kanibalizoval predaje Alfy, a to je samozrejme nežiadúce. Podľa Westera je v FCA veľké množstvo značiek a preto si nemôže robiť každá z nich čo chce. „V tomto biznise by ste nikdy nemali hovoriť nie, ale podľa mňa Maserati nevyrobí menšie SUV než Levante.“ dodal Wester. Jeho slovám sa dá veriť pretože je šéfom Maserati, ale zároveň aj Alfy.

Maserati Levante

Koncept veľkého SUV Maserati Kubang z roku 2011.

VW Group ponúka hneď niekoľko malých SUV 

Keď sa zamyslíte nad prístupom koncernu FCA ku kanibalizácii vlastných áut, dáva to tak trochu zmysel. FCA chce posunúť Alfu do prémiového segmentu a tu by sa mohli dve malé SUV „okrádať“ o predaje. Na druhú stranu, taký koncern Volkswagen si s kanibalizovaním predajov vlastných značiek nerobí starosti. Bentley vyvíja veľké SUV Bentayga a v koncerne nikoho neznepokojuje ohrozenie predajov Cayennu. Je však otázne o koľko kusov klesne dopyt po Cayenne, keď v Británii predstavia svoje luxusné SUV... Desiatky, stovky? Ďalším príkladom je segment menších SUV. Koncern VW vyrába malé SUV pod mnohými značkami od Škody cez Volkswagen, Audi až po Porsche. V najbližšej dobe sa k ním pridá aj značka Seat a v dlhšom časovom horizonte možno aj Bentley.

Maserati Levante

Malé SUV od Maserati nečakajme.

Predajom SUV sa dnes darí a VW sa zo situácie snaží vyžmýkať maximum. SUV bude ponúkať už takmer pod každou značkou koncernu a pokryje tak veľkú časť trhu od bežných značiek až po tie luxusné. Zákazník, ktorý chce SUV od Porsche by predsa nikdy nezablúdil do predajne Škody.

Čo myslíte, ktorý prístup dáva väčší zmysel? Taliansky, ktorý sa vyhýba kanibalizácii vlastných radov? Alebo nemecký, ktorý sa snaží pokryť celý trh?

Zdroj: autoblog