Nová predsedníčka talianskej vlády Giorgia Meloniová nie je jediná politička, ktorá sa na Apeninskom polostrove postavila proti zákazu spaľovacích motorov. Rovnakú agendu už roky razí tiež líder strany Liga, Matteo Salvini, ktorý svojho času vyzýval k referendu, označil zákaz za „pseudo-environmentálny fundamentalizmus“ a upozorňoval, že toto rozhodnutie EÚ by mohlo v Taliansku ohroziť až milión pracovných miest a dáva do rúk výhodu Číne.

Nedávno zvolená premiérka Meloniová konkrétnymi číslami neoperuje, na tlačovej konferencii pred koncom roka ale pripomenula, že faktický zákaz benzínových a naftových automobilov poškodí ekonomické záujmy Talianska.

„Nie, nepovažujem to za rozumné,“ odpovedala Meloniová na otázku smerujúcu k zákazu áut so spaľovacími motormi od roku 2035. „Myslím si, že toto rozhodnutie môže vážne poškodiť náš výrobný sektor a mám pocit, že na domácej úrovni panuje v tomto smere zhoda,“ tlmočila predsedníčka vlády postoj talianskej vlády aj s prísľubom, že sa k tejto otázke čoskoro vráti.

Okrem Salviniho a Meloniovej sa proti uvedenej politike EÚ postavil tiež Giancarlo Giorgetti, súčasný minister financií a bývalý minister hospodárskeho rozvoja v predchádzajúcej vláde Maria Draghiho, ale tiež Roberto Cingolani, exminister ekologickej transformácie, ktorý tvrdí, že bol nezmysel staviť všetko na elektromobily.

Spomínaní politici majú na svojej strane tiež prezidenta talianskeho autoklubu ACI, Angela Sticchi Damianiho, ktorý zastupuje viac ako milión domácich motoristov.

„Cením si odvahu a jasné stanovisko premiérky, ktorá to povedala jasne a pravdu si môže overiť každý,“ reagoval na vystúpenie Meloniovej Damiani. „Zákaz áut so spaľovacími motormi od roku 2035 skutočne nie je rozumným rozhodnutím. Aj našim cieľom je znížiť skleníkové emisie a dosiahnuť maximálnu environmentálnu udržateľnosť, ale podmienky súčasného scenára by mali byť prehodnotené tak, aby boli aj v záujme národného automobilového sektora a talianskych občanov,“ dodal prezident ACI.