Na problémovom úseku nepôjde o jednoduchú opravu, stavbári budú musieť postaviť v podstate úplne novú cestu.

Rekonštrukciou prejde úsek Príbovce - Turčianske Teplice s dĺžkou 15,5 km, kde je stav vozovky katastrofálny. Väčšina miestnych obchádza neslávny tankodrom cez okolité cesty nižšej triedy, teda pokiaľ majú svoje autá radi. Pred pár rokmi dokonca vznikol web www.tankodrom.sk, ktorý poukazuje na havarijný a nebezpečný stav panelovej cesty.


„Cesta I/65 má na úseku Martin - Turčianske Teplice už viac ako 50 rokov a práve od roku 2014 začína byť vhodná aj pre ťažké mechanizmy a armádne vozidlá. Preto získala aj lokálne pomenovanie, tzv. tankodrom. Stav tejto panelovej autostrády je technicky vhodný predovšetkým pre nákladné automobily Tatra 813, V3S, BVP-1, T-72, URAL a podobne. I/65 - I/T, je mimoriadne lákavá predovšetkým pre prejazd tranzitnej dopravy a turistov. Jej unikátne pieskovo-makadamové podložie vytvára neopakovateľný akustický zážitok. Táto trasa je zaujímavá natoľko, že vozidlá nad 3,5t tu platia mýto,“ popisuje sarkasticky cestu I/65 autor webu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Oprava bude trvať takmer 2 roky

Ministerstvo dopravy by chcelo cestu opraviť do roku 2018. Minulý rok hovorili zodpovední ešte o roku 2017. Stavebné konanie sa však kvôli námietkam niektorých zúčastnených strán odsunulo. V súčasnosti prebieha do 3. októbra verejná súťaž. Následne Slovenská správa ciest vyhodnotí ponuky a stavba by mohla začať ešte tento rok. Predpokladaná cena rekonštrukcie je 36,7 milióna eur. Projekt má byť spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie. Stavebné práce majú trvať 608 dní, teda takmer 2 roky.


Na problémovom úseku nepôjde o jednoduchú opravu, stavbári budú musieť postaviť v podstate úplne novú cestu. Napríklad betónové panely majú rozdrviť a použiť ako podložie. Rekonštrukcia sa bude týkať aj mostov a mimoúrovňových križovatiek, z ktorých je väčšina v havarijnom stave. Oprava cesty má prebiehať pri uzavretí jedného pruhu.


Zdroj: tankodrom, ta3