Na Twitteri sa pred pár dňami objavila zaujímavá fotografia a k nej i krátke video nového Abarthu 500e, ktoré bolo nakrútené zrejme niekde vo fotoštúdiu. Obrázok zachytáva na podvozku namontovaný výstup spomínaného zvukového generátora, teda nepochybne reproduktor, ochranné puzdro a možno i nejakú elektroniku. A neboli sme sami, kto si všimol, že jeho konštrukcia nie je práve najmenšia.

Podobné fotky skutočné rozmery obvykle dosť skresľujú, ak sa ale pozriete pozorne, nemôže vám ujsť, že tá vec zaberá väčšinu priestoru medzi pozdĺžnymi ramenami zadnej nápravy. A nie, nejde o miesto pre rezervné koleso. Aj autor snímky (novinár Chris Rees) upozorňuje, že skutočne ide o generátor a sám poznamenáva, že „je obrovský!“.

Akú má toto prídavné zariadenie hmotnosť, môžeme len hádať. Puzdro vyzerá byť kovové a kvôli ochrane citlivých súčiastok nám to pripadá logickejšie ako plast. Príde nám však prinajmenšom zvláštne, že sa konštruktéri nesnažili na športovo orientovanom aute váhu v prvom rade šetriť.

Stellantis pohotovostnú hmotnosť nového Abarthu zatiaľ nezverejnil, ale vychádza z Fiatu 500e, ktorý má so 42-kWh akumulátorom (v závislosti na výbave) masívnych 1440 až 1480 kg. Takže s výkonnejším motorom a podobnou hračkou na podvozku by nás neprekvapilo, ak by Škorpión prekročil hranicu jeden a pol tony. Stále samozrejme hovoríme o mestskom mini.

Nemenej zaujímavé je tiež krátke video, ktoré zaznamenáva prácu prídavnej zvukovej jednotky. Uvedené brnkanie na gitaru v ňom nenájdete, ale namiesto neho si môžete vypočuť napodobeninu spaľovacieho motora.



Pokiaľ ide o samotnú akustiku vyprodukovaného audia, neznie to asi najhoršie. Otázkou akurát je, či je vážne nutné, aby elektromobily napodobňovali čosi, čím nie sú a z princípu nikdy nebudú. Možno je to trochu divná úvaha, ale pripadá nám to trochu ako naliehavá snaha zástancov bezmäsitej stravy dávať svojim produktom prívlastky ako vegánska slanina, vegánska klobása alebo vegánsky steak, aj keď pôvodné výrobky svojim spôsobom nemajú radi. Nebolo by lepšie, keby si vymysleli vlastné názvy nezaťažené mäsom? Inak to totiž zaváňa neodbytnou potrebou vnútiť vám pod známym menom čosi, čo máte radšej v origináli.

zdroj: Abarth, Stellantis, Twitter Chris Rees