„Takmer celosvetovo vidíme nárast túžby po športovo-úžitkových vozidlách a segment, ktorý trpí najviac, sú sedany."

Najviac trpia sedany

„Takmer celosvetovo vidíme nárast túžby po športovo-úžitkových vozidlách a segment, ktorý trpí najviac, sú sedany,“ povedal Nair. Hovorí pritom najmä o sedanoch v kategóriách CD, C a B (stredné, kompaktné a malé). Raij zároveň verí, že sedany úplne nevymiznú, ale crossovery a SUV im ukradnú značnú časť zákazníkov. Podobný trend už dávno odštartoval a dovolím si tvrdiť, že v Európe kradnú športovo-úžitkové vozidlá veľkú časť predajov aj hatchbackom, kombi a najmä MPV. Technický šéf Fordu však hovorí, že trendy sa v celosvetovom meradle líšia. Kým nárast popularity SUV je na všetkých trhoch, tak napríklad na starom kontinente prudko klesá popularita MPV, ale inde vo svete sa to nedeje. Ako sme už v minulosti poukazovali, trend nárastu popularity SUV nedáva racionálny zmysel, no zákazníci sa riadia pudmi. Najčastejším dôvodom na kúpu SUV totiž nie sú časté výlety do terénu, ani vyšší posed a ľahšie nastupovanie, ale vzhľad. Zoberte si napríklad úspech nie veľmi praktických CUV ako X6, X4, GLE Coupé a podobne...

Ford EcoSport

Každé SUV v Európe nechceme. Lacný EcoSport zákazníkov nezaujal.

Americkej značke sa však nedarí so všetkými crossovermi. Ford nedávno nepríjemne narazil v Japonsku a v Indonézii, odkiaľ sa kvôli nízkym predajom stiahol. Stratégia One Ford tu nefungovala a na 100% nefunguje ani v Európe. Modrý ovál sem priniesol na ochutnávku malé SUV EcoSport, s ktorým však veľký dojem neurobil. Ide totiž o lacné vozidlo, ktoré navrhli v Brazílii a vyrábajú v Indii. My Európania sme totiž rozmaznaní a od áut požadujeme viac než len volant a štyri kolesá.


„EcoSport totiž vyvíjali ako lacné vozidlo. Nebolo v úmysle ponúkať ho proti high-end prémiovým SUV, ktoré sú bežné v Európe,“ vysvetľuje Nair. „Ale nie je to nedostatok stratégie One Ford alebo nedostatok v platforme a jej možnostiach. Ak je tu nejaký nedostatok, tak v tom, ako sme komunikovali, o čom v skutočnosti toto vozidlo je,“ dodáva. Poukazuje pritom na to, že vozidlá musia byť pre jednotlivé trhy upravené aj napriek jednotnej stratégii pre celý svet. Aj preto napríklad jazdí európsky Focus lepšie, než americká verzia.


Zdroj: europe.autonews