Ak by priaznivci a majitelia starých áut uznávali len pôvodný stav a originálne súčiastky, muselo by si novú prácu hľadať veľa ľudí. Nie všetci však majú potrebu pristupovať k opravám či renováciám strojov v pokročilom veku s citom a po špičkách. A práve menej konzervatívnych motoristov, v tomto prípade fanúšikov Porsche 964, sa snaží osloviť aj spoločnosť Tedson Motors z chorvátskeho Záhrebu.

Ich ponuka smeruje ku všetkým, ktorí by chceli starú, vzduchom chladenú deväťstojedenástku s výrazne vylepšenou dynamikou a nevadí im pri tom ani čiastočná elektrifikácia. Čo pre to musí prípadný záujemca urobiť?

Tedson Daydream

V prvom rade musíte mať starú 964. Tedson sľubuje kompletnú renováciu takzvane „do poslednej skrutky“, časť dielcov ale nahradí novými. Pôvodný má ostať len rám karosérie, ktorý firma opraví, vystuží na kritických miestach a ponechá na ňom pôvodné VIN. Z originálnych vonkajších panelov ponechá len strechu a dvere, zvyšok nahradí karbónom.

Na prianie si môžete nechať namontovať bezpečnostný rám a súčasťou štandardnej výbavy je kompletne prepracovaný podvozok s odpružením a tlmičmi, ktoré svojou charakteristikou zodpovedá verzii Clubsport. Zosilnené sú tiež miesta uloženia ramien a firma vám dodá odľahčené tehlice, pridá rozpery medzi zosilneným horným uložením a pár ďalších súčiastok, ako napríklad brzdový systém Brembo.

Tedson Daydream

Asi najzaujímavejšou úpravou prechádza motor. Tedson zväčší jeho objem z 3,6 na rovných 4,0 litra, pričom súčasťou jeho prestavby sú zákazkové vačky, piesty, valce, ojnice i kľukový hriadeľ, ale tiež prepracované hlavy, výkonnejšie olejové čerpadlo a modifikované nasávanie. Výsledkom je maximálny výkon 390 koní a najvyšší krútiaci moment 425 Nm.

V aute ostáva pôvodná päťstupňová manuálna prevodovka Getrag G50, ale Tedson hovorí, že dokáže vyhovieť aj tým, ktorí by chceli tesnejšie poskladaný šesťstupňový manuál. Najväčšie prekvapenie je potom medzi prevodovou skriňou a motorom, kam vám Chorváti namontujú elektromotor namiesto pôvodného zotrvačníka. Má až 150 koní a pomerne citeľne pomáha pri zrýchlení.

Tedson Daydream

S dynamikou superšportu

Záhrebská partia tvrdí, že ich auto je navzdory dodatočne namontovanému elektromotoru a prídavným akumulátorom (s neznámou kapacitou) o celých 150 kilogramov ľahšie v porovnaní s hmotnosťou pôvodnej 911 Carrera 4, ktorá vám na váhe ukáže necelých 1300 kg.

To by znamenalo, že hmotnosť Tedsonu Daydream je menej ako 1150 kg, a preto asi neprekvapí, že aj v štandardnom režime bez asistencie elektromotora zrýchli na stovku za 3,5 sekundy. V športovom móde auto využíva približne 50 percent výkonu elektrickej jednotky, takže má 465 koní, 530 Nm a šprint z 0 na 100 km/h má zvládnuť za 3,1 sekundy.

Tedson Daydream

Režim Sport Plus následne uvoľní plný výkon elektromotora, aj keď teda určite len za predpokladu, že má auto nabité batérie. V takom prípade máte pod pravým pedálom 540 koní a až 630 newtonmetrov, ktoré dovolia tomuto restmodu akcelerovať na 100 kilometrov za hodinu v priebehu 2,8 sekundy.

Tedson hovorí, že v záujme bezpečnosti odporúčajú použiť pri prestavbe Carreru 4 s pohonom oboch náprav a na želanie vám bez ohľadu na prevedenie dodajú i automat. Otázkou akurát je, koľko ľudí bude ochotných poslať neznámej chorvátskej firme svoje Porsche 911 964, aby z originálu urobila... neoriginál.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Tedson Motors