Z krátkodobého hľadiska budú zo sľubovaných zliav na zánovné autá 30% a náhradné diely až do 50% potešení hlavne zákazníci. Dlhodobejšie to však neprináša nič dobré. A to nie len zákazníkom BMW, ale ani prémiovým konkurentom na našom trhu...

Tempus zahajuje prevádzku napriek tomu, že:

* automobilka má stále pretrvávajúce problémy s dodávkou ND,
* nedodržiava predbežné opatrenie slovenských súdov o dodávke ND a vozidiel, v dôsledku čoho Tempus podáva trestné oznámenie na konkrétne osoby za marenie výkonu súdneho rozhodnutia,
* nedodržiava európsku legislatívu v oblasti popredajných služieb v zmysle blokovej výnimky 461/2010 o prideľovaní autorizovaných servisov, sprístupňovaní informácií pre autorizované aj neautorizované servisy


Tempus chce predávať prémiové autá, reexporty, so zľavami aj 30% (nie len BMW)
 

Podobne si vraj Tempus zabezpečil aj nový zdroj pre dovoz vozidiel BMW a MINI za cenovo veľmi výhodných podmienok so zľavami 30% a viac a s malým počtom najazdených kilometrov. Jedná sa o reexportované vozidlá, registráciou ktorých sa v jednotlivých krajinách tvoria počty predaných a registrovaných vozidiel a tieto sa následne s veľkými zľavami exportujú do iných krajín. Vozidlá boli registrované v priebehu tohto roka, prípadne v roku 2012. V mnohých prípadoch sa jedná o celkom nové autá. V prípade záujmu zákazníka vozidlo podľa jeho predstáv chce Tempus také pre klienta aj vyhľadať a doviesť na objednávku. Na všetky takéto vozidlá sľubuje príslušný servis a záruku. Tempus Group má záujem vytvoriť na Slovensku ucelenú sieť predaja a servisu cenovo zvýhodnených vozidiel prémiového segmentu (aj iných značiek) s predpokladaným počtom 7 až 8 stredísk.
 


V spore s BMW budú Tempus a Auto Bavarija žiadať náhradu škody
 

Spoločnosti Tempus Bavaria, Tempus AWT Bavaria a Auto Bavarija Bratislava Lamač si voči BMW uplatnia súdnymi žalobami škody vo výške cca 100 miliónov EUR (70 mil. EUR spoločnosti skupiny Tempus Group a 30mil. EUR spoločnosti Auto Bavarija), ako kompenzáciu za zmarené investície, ohrozené pracovné miesta, ušlý zisk a spôsobené straty spojené s uzatvorením 5 servisných a predajných centier na území Slovenskej republiky.

BMW sa vzhľadom na prebiehajúce súdne spory nevyjadrí ani k novej situácii. Zákazníkov však ubezpečuje, že problémy so servisom ani predajom vozidiel nebudú mať. „BMW Group sleduje stratégiu dlhodobých partnerstiev pre dlhodobo udržateľnú predajnú a servisnú sieť,“ povedal PR manažér značky Milan Stupka. "K novému predajcovi AutoPalace Bratislava, ktorý začal činnosť v júni pribudne ešte tento mesiac nový predajca aj v Košiciach."

BMW sa k celému prípadu z pochopiteľných dôvodov odmieta vyjadrovať a vec by najradšej riešilo interne. Preto koncom týždňa požiadali slovenský súd o vydanie predbežného opatrenia konateľom spoločnosti Tempus Group a jeho právneho zástupcu na zákaz komunikácie s médiami. Zdá sa, že to celé bude ešte veľmi zaujímavé...