Tesla mala vlani mala najvýkonnejšiu fabriku v Spojených štátoch. Spolu so šanghajským závodom zmontovala vyše 930-tisíc elektromobilov, pričom v tomto roku kapacitu kalifornskej spoločnosti rozšíri texaský Austin a nemecký Berlín. Kvalita produkcie však za kvantitou evidentne zaostáva.

O výrobných nedostatkoch modelov Tesla sa hovorí dávno, často však boli označované za tzv. novorodenecké choroby. Dnes už toto zdôvodnenie obstojí len ťažko. Model S sa montuje takmer desať rokov, aj najnovšie exempláre špičkovej verzie Plaid sa však k zákazníkom dostávajú s mnohými chybičkami krásy. Napriek ich nemalej cene.

Reakcie nahnevaných majiteľov nemožno brať ako objektívny dôkaz. Podobné prípady sa občas stávajú aj pri automobilkách s podstatne dlhšou históriou. Tesla navyše urobila mnohé pokroky, čo potvrdil známy priemyselný špecialista Sandy Munro. No s kvalitou výroby má stále problémy. Najnovšie to ukazujú dáta z nemeckých technických kontrol, ktoré poznáme pod skratkou TÜV.

Ako upozornil merkur.de, vo vlaňajšom rebríčku asociácie týkajúcom sa trojročných áut bola Tesla Model S tretia najhoršia. Úvodnou inšpekciou požadovanou pri dosiahnutí 3 rokov veku vozidla totiž neprešlo až 10,7 % všetkých elektromobilov tohto typu. Závažné nedostatky sa týkali najmä svetiel a zavesenia kolies.

Smart Fortwo Electric Drive vykázal pri trojročnej kontrole chybovosť na úrovni 3,5 %. V prípade BMW i3 išlo o 4,7 % a rovnaké percento vyjadruje nemecký priemer. Horšie než vlajková loď značky Tesla dopadla len omnoho lacnejšia dvojica Dacia Duster a Logan.

V ročenke 2022 sa organizácia TÜV samostatne zaoberala elektromobilmi vôbec po prvýkrát. Počas najbližších rokov bude zaujímavé sledovať, ako sa v štatistike umiestni mladší a podstatne masovejšie vyrábaný Model 3, resp. Model Y. Väčšina zástupcov tejto dvojice ešte 3 roky nedosiahla.

Zdroj: Merkur.de