Rekordnú jazdu (10,8 s) však sprevádza aj vlna otáznikov. Motor Trend nameral rovnakému autu minulý rok v októbri čas na ¼ míle 10,9 sekundy. Mnoho majiteľov sa odvtedy snažilo tento čas prekonať, alebo minimálne napodobniť a až doteraz bez úspechu.

Rovnaký čas ako GT-R

Tradičnou disciplínou je šprint na ¼ míle. Najrýchlejšie sériové autá sveta tu dosahujú časy pod 10 sekúnd. Vlastne zatiaľ existujú len štyri: Bugatti Veyron Super Sport (9,7 s), Ferrari LaFerrari (9,7 s), McLaren P1 (9,8 s) a Porsche 918 Spyder (9,8 s). Medzi autami, ktoré dokážu pokoriť hranicu 11 sekúnd, nájdete rôzne talianske a britské superšporty. Jedno auto tu však totálne vyčnieva z radu. Je to sedan Tesla Model S vo vrcholnej verzii P90D s módom Ludicrous. Pred pár dňami sa majiteľovi podaril zajazdiť čas 10,804 sekundy! Rýchlosť na cieľovej rovinke bola 121,99 mph (196,3 km/h). Rodinné auto tak prekonalo športiaky ako Porsche 997 Turbo S, Pagani Huayra, McLaren 570S a Chevrolet Corvette Z06. Rovnaký čas (10,8 s) ako Tesla zajazdili autá ako Nissan GT-R, Acura NSX 2. gen a Ferrari F12tdf. Na rodinné auto celkom slušný výsledok, čo poviete?

Rekordnú jazdu však sprevádza aj vlna otáznikov. Motor Trend nameral rovnakému autu minulý rok v októbri čas na ¼ míle 10,9 sekundy. Mnoho majiteľov sa odvtedy snažilo tento čas prekonať, alebo minimálne napodobniť a až doteraz bez úspechu. Špekulácie hovoria o tom, že po aprílovom facelifte Tesla vylepšila výstup batérií. Tie umožnia elektromotorom zvýšiť výkon o 50 – 70 koní. Ide však o neoverenú špekuláciu. Zmeny vo výstupnom výkone batérií neudáva ani samotný výrobca.


Pravdepodobnejšia je teória, že konkrétny kus, ktorý zajazdil čas 10,804 sekundy, je ľahší. Motor Trend totiž testoval Model S v „plnej výbave“. Sedan z videa pritom nemá ťažké strešné okno a nejakú dodatočnú výbavu. Presná špecifikácia je však neznáma.


Tiež netreba zabúdať na to, že čas akcelerácie môže do značnej miery ovplyvniť aj vonkajšia teplota, výber pneumatík, tlak alebo aj smer vetra.


Zdroj: autoblog