Ochrana dospelých

Pozrite sa na parciálne výsledky zamerané na ochranu dospelých cestujúcich a zistíte, že v tomto smere Tesla v zásade nemá čo zlepšovať. Jej Model Y dosiahol neuveriteľných 98 percent všetkých bodov, takže o dva percentuálne body za sebou necháva aj vyššie spomínaný Mercedes EQS.

Zaujímavé na tomto elektromobile je, že pri zrážke s iným automobilom je jeho predná deformovateľná časť dostatočne mäkká, aby pomohla absorbovať aj časť energie druhého auta a tým ochránila i jeho posádku. Pohľad na zjednodušené grafické rozloženie výsledkov hovorí, že niektoré snímače testovacích figurín síce zaznamenali nepatrne vyššie hodnoty, všetky však skončili v hraniciach hodnotených termínom „adekvátne“, čo asi nemusíme vysvetľovať. Skrátka, severoamerický Ypsilon chráni dospelých pasažierov perfektne.

Ochrana detí

Už sme čosi naznačili, že „Mercedes prekonal Teslu“, ešte raz ale pripomíname, že sa to netýka samotnej bezpečnosti pri náraze. Model Y i EQS dostali v tomto smere najvyššie možné hodnotenie, keď obe autá brali 24 z 24 možných bodov. Nemec zľahka predbehol crossover Elona Muska len preto, že ponúka o trochu viac možností, pokiaľ ide o montáž detských bezpečnostných sedačiek, kruciálne rozdiely ale nečakajte. Celkový výsledok, 87 percent bodov.

Ochrana chodcov

Celkovo 82 percent bodov za ochranu chodcov či cyklistov je opäť výsledok z ranku nadštandardných, a môže za to hneď niekoľko čiastkovo veľmi dobrých výsledkov. Ako sa pri testoch ukázalo, Tesla má dostatočne mäkkú prednú časť (teda nárazník, kapotu i okolie svetiel), aby minimalizovala riziko zranenia uvedených účastníkov cestnej premávky a nebezpečné sú akurát predné stĺpiky a čiastočne i spodná časť predného okna. Čo sa ale dalo čakať. Model Y zároveň dokázal, že má slušne nastavené i systémy autonómneho brzdenia, pričom tie zaváhali len raz – pri cúvaní smerom ku stojacemu chodcovi.

Asistenčné systémy

Až 98 percent všetkých bodov za asistenčné systémy posúva Teslu opäť do sfér, ktoré obvykle hodnotíme slovom perfektné, pričom tentoraz sa to dokonca zaobišlo bez najmenšieho zakopnutia. Po prehliadke príslušnej info-grafiky a hodnotenia vlastne ani nie je jasné, kde Model Y stratil tie dve percentá. Len hádame, že sa komisárom zrejme nepáčili agresívnejšie zásahy elektroniky v kritických situáciách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Euro NCAP