Pickup je v Európe stále vnímaný skôr ako pracovné auto bez širšieho využitia pre rodinu. V poslednom období sa síce rozšírili aj „vyšperkované“ verzie určené na voľnočasové aktivity, autá tohto druhu však stále nedosahujú popularitu ako v USA. Príčiny sú dve. Prvou je väčšia spotreba a s ňou súvisiace emisie a vyššie daňové zaťaženie a druhou veľkosť. S veľkými autami boli v Európe skrátka odjakživa problémy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aj 200 000 je dobré číslo

Napriek podstatne menšiemu trhu, než je ten v USA, je však Európa pre výrobcov pickupov stále zaujímavá. Podľa analytikov sa v roku 2020 predá na Starom kontinente okolo 200 000 áut tohto zamerania (v USA cca 3 mil. kusov). Pandémia môže čísla samozrejme zmeniť, faktom však je, že pre Teslu je Európa stále zaujímavá. Aj preto sa Elon Musk vyjadril, že Tesla vyvinie menšiu verziu svojho modelu Tesla Cybertruck pre Európu. Problém s emisiami rieši jeho elektrický pohon, zatiaľ čo veľkosť zmenšia tak, aby bolo auto použiteľné aj v európskych mestách a dalo sa s ním parkovať na štandardných európskych parkovacích miestach. Sériová podoba americkej verzie modelu Cybertruck by sa mala na trhu v USA objaviť v roku 2022 a jej veľkosť zodpovedá približne Fordu F-150, o „európskom“ Cybertrucku však zatiaľ nepadli žiadne konkrétnejšie informácie.

Zdroj: Electrek