Ak chcete v Číne podnikať vo veľkom, musíte vytvoriť spoločný podnik (joint venture).

V čom spočíva celý problém? V tom, že továreň mala byť v celom podiele Američanov. Čiže celý zisk by putoval len im do vrecka. Ostatné automobilky, ktoré produkujú autá v Čine, sú niekedy len polovičnými vlastníkmi a podľa toho sa rozdeľuje zisk.  

Musk chcel túto fabriku vybudovať sám, na vlastné náklady. Plány mu stopli úrady, ktoré v žiadnom prípade nechceli udeliť výnimku. Musk sa silou mocou usiloval o vstup na najsilnejší trh s automobilmi a asi sa toho tak skoro nevzdá. 

Tesla chcela postaviť fabriku v Šanghaji. Má ísť konkrétne o Shanghai Free-Trade Zone, v ktorej platia špeciálne podmienky pre zahraničné spoločnosti. Pôvodne plány boli také, že nemuseli pri výrobe spolupracovať so žiadnou domácou spoločnosťou. Dohoda mala vyzerať asi tak, že Tesla by vlastnila fabriku a celá výroba by bola v jej kompetenciách. Na druhej strane by však naďalej platila 25 % dovozné clo. 

 
Už minulý rok sme vás informovali, že v Číne plánujú zaviesť kvóty na elektromobily.  Správa vyvolala poplach medzi nemeckými automobilkami Volkswagen, Daimler a BMW, ktoré vyrábajú aj v Číne. Podľa návrhu zákona by mali automobilky vyrábajúce v Číne dosiahnuť na svojom celkovom ročnom predaji 8 % podiel áut s čisto elektrickým pohonom.
Už minulý rok sme vás informovali, že v Číne plánujú zaviesť kvóty na elektromobily. Správa vyvolala poplach medzi nemeckými automobilkami Volkswagen, Daimler a BMW, ktoré vyrábajú aj v Číne. Podľa návrhu zákona by mali automobilky vyrábajúce v Číne dosiahnuť na svojom celkovom ročnom predaji 8 % podiel áut s čisto elektrickým pohonom.