S atmosférickým dýchaním a elektrickou pomocou

Priznávam, jej dizajn sa mi páči. Možno je to tými vysokými bokmi, mohutnou zadnou časťou alebo špeciálnym lakom nazvaným Polymetal, neviem, každopádne Mazda 3 Skyactiv G-150 AT poháňaná atmosférickým benzínovým dvojlitrom naladeným na 110 kW (150 k) sa mi opticky dostala pod kožu takmer okamžite. Je to mild-hybrid, takže v motorovom priestore ukrýva štartér/generátor, ktorý dokáže cez remeňový prevod motoru krátkodobo vypomôcť silou 6 kW (8 k). Max. krútiaci moment motora je 213 Nm, čo je mimochodom rovnaká hodnota ako pri slabšej verzii naladenej na 90 kW (122 k), dostupný je však až pri 4000 ot./min. Znamená to oproti prepĺňaným benzínovým súperom reálnu nevýhodu? Zistíme, rovnako aj to, koľko benzínu si za svoje služby vypýta. Zaujíma vás niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii pod článkom.

Testovaná Mazda jazdí na zimných pneumtikách Nokian WR Snowproof P 215/45 R 18.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov