Tak na toto auto som sa mimoriadne tešil. Nejde o samotné Clio, to považujem tak, či tak za jedno z najlepšie postavených súčasných mini. Viac ma zaujíma jeho naftový motor K9K v najnovšej špecifikácii. Fabrika mu dala moderne znejúce meno 1.5 Blue dCi a v prípade testovaného auta ho slovenský importér spojil s výbavou Intens, veľmi príťažlivou bledomodrou metalízou „Modrá Céladon“ (+ 470 eur) a príplatkovými 17-palcovými diskami obutými do pneumatík Continental EcoContact 6 205/45 R17 (+ 300 eur). Príplatkov je však viac, takže základnú cenu tejto verzie (15 400 eur) nakoniec testovaný kus vyhnal na 19 830 eur. Vyzerá však parádne a obzrie sa za ním väčšina ľudí na ulici.

Renault to s farebným stvárnením kabíny vždy vedel. Dôkazom je aj testované naftové Clio. Aj s výbavou na palube má pohotovostnú hmotnosť len 1240 kg. 

Príplatkové 17-palcové disky Viva Stella sú krásne, ich široké nízkoprofilové pneumatiky Continental EcoContact 6 s rozmermi 205/45 R 17 však dokážu v kabíne na niektorých povrchoch narobiť poriadny hluk.

Motor 1.5 Blue dCi

Najväčšou zaujímavosťou testovaného auta je bezpochyby jeho naftový motor. Liatinový agregát K9K (s úplne novou hliníkovou 8 V hlavou) s výkonom 85 kW (115 k) má niekoľko technických zaujímavostí, medzi ktoré patrí aj vodný chladič stáčaného vzduchu, vstrekovače pracujúce s max. vstrekovacím tlakom 2000 barov, schopnosť krátkodobého overboostu a SCR katalyzátor. Práve prítomnosť vstrekovania AdBlue (v kombinácii s „krátkym“ vodným chladením stláčaného vzduchu) sa stará o jeho pohotové reakcie a úžasne nízku reálnu spotrebu.

Už teraz viem, že motor 1.5 Blue dCi je reálne jedným z najúspornejších, ak nie najúspornejší, naftový motor súčasnosti. A mám aj ďalšie zistenie. Na príplatkových 17-palcových diskoch a širokých pneumatikách príjemne drží v zákrutách, no ten hluk odspodu na hrubozrnných asfaltoch si viem predstaviť menší. Občas je to poriadny hukot.

Zaujíma vás niečo konkrétne? Pýtajte sa v diskusii

Vidíte ho? To je on, za hlavným chladičom skrytý vodný medzichladič stláčaného vzduchu. Pre reakcie motora v rozpálených mestských uliciach má však zásadný význam.