Mercedes-AMG GT 63S 4-door pozná asi väčšina z vás. Auto s výkonom 471 kW (640 k) a krútiacim momentom 850 Nm sme mali u nás v redakcii pred viac než dvoma rokmi, no spomienka naňho nám stále vyráža dych. Predsa len, na stovku to zvládne len za 3,4 s a celkovo ide o jedno z najdivokejších 4-dverových športových áut na svete. Preto si ani neviem predstaviť, čo dokáže prvý plug-in hybrid AMG GT 63 S E Performance, ktorý má ešte o 200 koní viac. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Parametre hodné superšportu

Napriek tomu, že novinka bude vážiť „pomaly ako malý tank“ (okolo 2 200 kg), oplýva parametrami ako z ríše superšportov. Mercedes-AMG GT 63 S E Performance disponuje výkonom až 620 kW (843 k) a max. krútiacim momentom so závratnou hodnotou 1 470 Nm. Ten sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 9-stupňového automatu s označením AMG Speedshift MCT 9G. Pohon všetkých kolies 4MATIC+ zároveň dopĺňa aj plne variabilná distribúcia krútiaceho momentu a tak nové AMG vystrelí z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy s maximálnou rýchlosťou 316 km/h. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Prvý plug-in hybrid od AMG

Ako som už spomenul, GT 63 S E Performance nie je len najvýkonnejším AMG, ale aj ich prvým plug-in hybridom. V Affalterbachu skombinovali 4,0-litrovú V8-čku twin-turbo so 6,1 kWh battery boxom a elektromotorom na zadnej náprave, kde je integrovaný do elektricky ovládanej 2-stupňovej prevodovky a diferenciálu. Prítomnosťou elektromotora dokázali autu pridať dodatočných 150 kW (204 k) a 320 Nm. Inžinieri z AMG na vývoji svojho prvého plug-in hybridu zároveň úzko spolupracovali s tímom F1 aj vďaka čomu váži balíček batérii len 89 kg. Taktiež je zrejmé, že v tomto aute nemá plug-in hybridný systém slúžiť na dlhý elektrický dojazd, ale najmä na zvýšenie výkonu. Aj preto zvládne GT 63 S E Performance na čisto elektrický pohon len 12 km. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V najvýkonnejšom AMG všetkých čias nebude okrem spomenutého pohonu všetkých kolies chýbať ani Drift Mode, vzduchový podvozok, ktorý bude svoje nastavenie upravovať aj v závislosti od zvoleného jazdného režimu, či natáčanie zadných kolies. Čo sa týka dizajnu ako exteriéru tak interiéru, nejaké väčšie odlišnosti od bežného AMG GT 63 4-door by ste tu hľadali márne. 

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance bude mať verejné odhalenie už budúci týždeň na autosalóne IAA v Mníchove, pričom do predaja by mal vojsť ešte tento rok. Cenu však zatiaľ nepoznáme. 

Zdroj, foto: Mercedes