V súčasnosti nevidím dôvod, prečo by som si mal tento elektormobil kúpiť. Pohnútku ku kúpe v tomto roku našlo celosvetovo len 6791 ľudí.

V súčasnosti nevidím dôvod, prečo by som si mal tento elektormobil kúpiť. Pohnútku ku kúpe v tomto roku našlo celosvetovo len 6791 ľudí.

Elektromobily vo všeobecnosti majú niekoľko problémov. Ich dojazd je nedostatočný, cena absolútne neakceptovateľná a životnosť akumulátorov diskutabilná. Nepomáhajú ani štátne dotácie a úľavy. Práve tieto faktory pomaly, ale isto lámu väzy aj Nissanu Leaf.

Generálny riaditeľ koncernu, Carlos Ghosn, vyhlasoval, že v porovnaní s rokom 2011 plánuje v tomto roku zdvojnásobiť celosvetové predaje tohto elektromobilu. V minulom roku Nissan predal 9679 kusov Leafu. Tento rok mal podľa očakávaní atakovať 20 000 kusov. Do októbra tohto roku však predal len 6791 kusov, čo je predstavuje pokles 15,6%. Zdvojnásobenie predaja je teda ďalej ako v nedohľadne.

V koncerne Renault-Nissan jednoducho verili tomu, že štátna podpora presvedčí ľudí, aby si kupovali elektromobily aj napriek ich nedostatkom. Na verejnosť však dojem neurobili.
Ľudí nepresvedčila ani dojemná reklama, v ktorej ľadový medveď ďakuje majiteľovi Leafu za ochranu ľadovcov.

Ľudí nepresvedčila ani dojemná reklama, v ktorej ľadový medveď ďakuje majiteľovi Leafu za ochranu ľadovcov.

Nissan navyše zrušil veľký otvárací ceremoniál novej továrne na akumulátory v americkom štáte Tennessee, do ktorého vrazil 1,4 miliardy dolárov. Nissan a Renault v posledných dvoch rokoch investovali do elektromobilov 5,6 miliardy dolárov. Úspech bude naozaj nepríjemný.

Ghosn koncom roka 2010 očakával, že v roku 2013 bude ročne predávať pol milióna elektromobilov. Po zverejnení zlých výsledkov svoju šialenú predpoveď prehodnotil. Po novom bude rád, ak do roku 2016 bude na cestách dohromady jazdiť 1,5 milióna koncernových elektromobilov.

Zdroj: carscoop.blogspot.com

Prečítajte si aj: Nissan Leaf má najvyššie hodnotenie bezpečnosti