Toyotu Century by sme s prižmúrenými očami mohli radiť k britským aristokratom - k Rolls-Royce, či Bentley.

Luxus a komfort od 60. rokov 20. storočia

Model Toyota Century vznikol ešte v 60. rokoch. Prvú generáciu vyrábali zhruba 30 rokov. Pod kapotou boli zvyčajne osemvalce s rôznym objemom a takmer vždy automatické prevodovky. Toyota toto auto využívala aj na experimentovanie. Už v roku 1975 na autosalóne v Tokiu priniesli model s elektromotorom. Druhá generácia dozrela ako víno. Pod kapotu usadili päťlitrový vidlicový dvanásťvalec, ktorý bol spočiatku spárovaný so štvorstupňovým a neskôr šesťstupňovým automatom.  

Aktuálne prichádza na trh ešte len tretia generácia tejto lode. Oficiálna premiéra sa uskutoční na autosalóne v Tokiu. Veď ako inak... Auto je už na pohľad tak trochu iné. Mnohých z vás zarazí jeho až veľmi staromódny dizajn, poprípade, že na fotkách nie je koža, ale „len“ látka. Toyota ale do luxusného segmentu nevypustí len tak hocičo. V interiéri to dýcha exkluzivitou. Nájdete tam kombináciu kože, kvalitnej látky a pravého dreva.

Nová generácia je dlhá 5335 mm, široká 1930 mm a vysoká 1505 mm. To ju činí o 65 mm dlhšiu, o 40 mm širšiu a o 30 mm vyššiu v porovnaní s predchodcom. Rázvor predĺžili o 65 mm. Viac ako veľkorysé vonkajšie rozmery zabezpečujú maximálny priestor pre osádku. 


A čo sa skrýva pod kapotou? Auto stratilo dvanásťvalcovú pýchu. Spaľovací agregát zastupuje osemvalcový motor 2UR-FSE s objemom 5 litrov, kombinovaný s hybridným ústrojenstvom. Elektrický doping pravdepodobne pochádza z aktuálnej generácie Lexusu LS. Oficiálne parametre zatiaľ nezverejnili. 

Toyota je známa tým, že vo svojich luxusných modeloch dbá na vysoký komfort. O maximálne pohodlie a nízku intenzitu hluku sa postarajú nové špeciálne pneumatiky. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zdroj: go.newfusion