Tento prototyp môže poskytnúť základ pre hybridný pohon GT 86.

Tento prototyp môže poskytnúť základ pre hybridný pohon GT 86.

Čo nám teda z toho vychádza? Buď žiadna ostrejšia verzia nebude (vysoko nepravdepodobné), alebo GT 86 pôjde po stopách prototypu Toyota TS030, ktorý už pretekal v Le Mans. Tento systém veľmi pripomína KERS, ktorý poznáme z Formuly 1. Preplňovanie nahrádza hybridný elektrický pohon, ktorý krátkodobo zvyšuje výkon.

Dvojlitrový štvorvalec teda ostane v pôvodnom stave rovnako ako 6 stupňová manuálna prevodovka. Toyota zatiaľ zisťuje či je toto riešenie využiteľné v každodennej premávke. Otázne ostáva ukladanie energie. Na výber sú štandardné batérie alebo kondenzátory, ktoré sú síce ľahšie, ale aj drahšie.

Dnes sa nám nepáči znižovanie objemu a jeho nahrádzanie turbom. O pár rokov budeme mať možno všetci v autách KERS. V prípade Toyoty GT 86 to vyzerá nádejne.
Subaru má elektrické zvyšovanie výkonu na sláme. Turbo je turbo.

Subaru má elektrické zvyšovanie výkonu na saláme. Turbo je turbo.

Toyota teda zvažuje hybridné navýšenie výkonu. U Subaru to pravdepodobne nehrozí. Nepreplňovaný štvorvalec s objemom 2 litre má originálne výkon 147 kW (200 k). Subaru vlastní preplňovanú verziu, ktorá má 221 kW (300 k) a pracuje na verzii s kompresorom, ktorý by zvýšil štandardný výkon na 184 kW (250 k). BRZ teda pravdepodobne pôjde tradičnejšou cestou, ako plánuje Toyota.

Zdroj: autoblog.com, auto.cz

Prečítajte si aj: VIDEO: Nadopované Subaru BRZ dá štvrť míle za 11,3 sekundy,

Test: Subaru BRZ premium