Známe kvarteto športových áut v podaní značky Toyota: Celica GT-four, Supra štvrtej generácie, AE86 a prvý koncept FT-86

Známe kvarteto športových áut v podaní značky Toyota: Celica GT-four, Supra štvrtej generácie, AE86 a prvý koncept FT-86

Úplne na začiatku všetkého stál koncept Toyota FT-HS o ktorom sme písali ešte v lete 2009. Ním vypustili japonci do sveta prvú lastovičku a návnadu v jednom, a čakali na reakcie. Tie samozrejme prišli a tak dnes, o 3 roky neskôr, sa už začínajú šíriť reči o reálnych kontúrach tohto nástupcu modelu Supra. Isto nemalú "vinu" má na tom aj úspech GT 86, ktorá sa predáva viac než dobre a to aj vďaka skvelo zvládnutému marketingu.

Toyota MR2 tretej generácie bola, ehm, bola chutná. Ale nič viac...

Toyota MR2 tretej generácie bola, ehm, bola chutná. Ale nič viac...

Magazín asiaone.com dostal príležitosť vyspovedať šéfinžiniera športovej divízie značky Toyota, pána Tetsuya Tada, a ten sa až nečakane rozhovoril: "Vývoj GT 86 trval päť rokov. Takže predpokladám, že tento čas bude dodržaný aj v prípade ďalších športových modelov. Bežné auto potrebuje 2-3 roky, ale športové auto je niečo iné".

A potom pokračoval: "Ešte stále nie je isté ani to, aké budú mať tieto dve autá uloženie motora (vpradu, v strede) nakoľko technológia sa stále vyvíja. Takže je celkom možné, že jedno z tých áut bude mať uložený motor v strede, presne ako MR2. Čo ale isté je, že ten hierarchicky vyšší model bude predstavený skôr.

Ozajstná legenda medzi legendami - Toyota Supra mkIV.

Ozajstná legenda medzi legendami - Toyota Supra mkIV.

Najväčšie tajomstvo však inžinier Tada odhalil až neskôr: "Prezident automobilky (Akio Toyoda) ma požiadal o pripravenie nástupcu modelu Supra čím skôr to bude možné. Musíme balancovať do rovnováhy oba naše výrobné piliere - ekonomické autá ale aj tie športové. Inak by nás užívatelia a zákazníci nepovažovali za skutočnú automobilku. A my chceme upevňovať vzťahy so zákazníkmi".

Neskôr sa vrátil aj k GT 86: "Toto auto nebolo konštruované pre rýchlosť, ale pre radosť z jazdy. Navyše GT 86 je otvorený koncept." To znamená, že automobilka dodá hotové auto, ktoré je však ako stvorené pre ďalšie aftermarket úpravy. A GT 86 je toho žívým dôkazom: "A prečo? Pretože ak sa spýtate 100 ľudí na ich názor na toto auto, dostane 100 rôznych odpovedí. Dávame im tú možnosť splniť si svoj sen".

Takže, kedy tipujete ten deň D, keď nám predstavia prvého nástupcu športových klasík?

zdroj: asiaone.com