Nové časy s príchodom TNGA

Kevin Hunter z dizajnového štúdia Toyoty Calty Design Research pre Go Auto priznáva nevýrazný a príliš "mainstreamový" dizajn nedávnej minulosti. Aj keď treba dodať, že niektoré dizajnové prvky boli výrazne kontroverzné... S celkovo mdlým dizajnom je vraj koniec. Hunter hovorí o dvoch bodoch, kvôli ktorým boli Toyoty celkovo príliš konzervatívne.

Prvým je snaha zapáčiť sa masám a prakticky každému. Výsledkom je auto bez expresívnych tvarov a s príliš „mainstreamovým“ dizajnom, ktorý nezaujme, ale ani nepoteší oko diváka. Tým druhým dôvodom bolo veľmi veľa názorov a myšlienok v tom, kam by mala Toyota dizajnom smerovať. Výsledok bol opäť mdlým kompromisom.

Nová Toyota RAV4

Časy sa menia, vďaka rozhodnutiu prezidenta Toyota Motor Corporation, Akia Toyodu, majú dizajnéri voľné ruky a lepšiu pozíciu pri navrhovaní nových modelov. Už žiadny nudný a „bezpečný“ dizajn. Toto všetko by nebolo možné s príchodom novej platformy áut TNGA.

Príťažlivé výsledky a blízka budúcnosť

Hunter hovorí, že autá musia mať veľmi dobré rozvrhnuté proporcie, aby sa so vzhľadom dalo dobre pracovať. A práve to TNGA prináša – opticky nižšie, širšie autá s kratšími prevismi a športovejším postojom. Navyše pridáva nižšie ťažisko, pevnejšiu a tuhšiu karosériu, prepracovaný podvozok a použitie vysokopevnostnej ocele. Hunter tým naznačuje, že aj mechanický základ ovplyvňuje vo veľkej miere celkový dizajn auta. „TNGA oslobodzuje dizajn vozidiel, výsledok je vizuálna odlišnosť s príťažlivejšími tvarmi.“

Nový Auris bude výrazne športovejší, s nižším a širším postojom.

To, že Toyoty dnešnej doby a blízkej budúcnosti sa vedia zapáčiť, potvrdzuje napr. C-HR, nový Auris, RAV4 a ja ešte dodám americkú Toyotu Camry. Tá podľa zahraničných recenzií nedostala len výrazný športový vzhľad, ale aj veľmi presvedčivé jazdné vlastností. Uchytila by sa ako náhrada konzervatívneho Avensisu aj v Európe? :)  

Toyotu Camry si osobne viem predstaviť aj v Európe :)

Zdroj a foto: Toyota, motor1.com