Dobre, pohonné jednotky pod prednou kapotou nového Yarisu GR Sport žiadne veľké vášne asi nevyvolajú. Základom je totiž opäť hybrid kombinujúci atmosférický trojvalec s objemom 1,5 litra a elektromotor, pričom celkový výkon sústavy je 92 koní na pohotovostnú hmotnosť 1180 kg. Žiadna sláva.

Lenže Toyota sa rozhodla ponúknuť zákazníkom aj čisto spaľovaciu verziu s motorom 1.5 VVT-i naladeným na 125 koní pri 6600 otáčkach za minútu a krútiacim momentom 153 Nm dostupných od 4800 do 5000 ot./min. To všetko pri hmotnosti len 1065 kg. Stovka za rovných 9 sekúnd a maximálka 180 km/h majú samozrejme k nejakej ríši snov ďaleko, zábava by s týmto autom ale byť mohla. Hlavne ak zvážite, čo všetko je na ňom inak v porovnaní so sériovým Yarisom.

S novým podvozkom

Karoséria ostala rovnaká, konštruktéri však v prednej i zadnej časti použili pod podlahou dodatočné výstuhy, aby vylepšili torznú tuhosť auta a zároveň spresnili reakcie podvozka. GR Sport dostal nové tlmiče schopné lepšie reagovať na nerovnosti v nižších rýchlostiach a k tomu i pevnejšie pružiny, ktoré pomáhajú eliminovať náklony karosérie v zákrutách a celkovo zvýšiť stabilitu.

Prepracovaný bol tiež elektrický posilňovač riadenia. Vývojové oddelenie Toyoty ubralo na jeho dôraze a spomalilo jeho nástup, aby sa zvýšila presnosť a vodič dostal viac citu vo volante.

Vo podbehoch predných i zadných kolies sa objavili bližšie nešpecifikované vložky, ktoré majú znižovať odpor vzduchu, a aby sme mali zoznam zmien kompletný, musíme ešte spomenúť prevodovky. Hybrid bude štandardne spárovaný s variátorom CVT, ale šesťstupňový manuál s názvom iMT (Intelligent Manual Transmission) vám ponúkne systém automatických medziplynov pri podraďovaní a zároveň bude schopný vyhladzovať rázy pri radení na vyššie kvalty. 

V interiéri nájdete vyhrievané športové sedačky Optiona Ultrasuede s kontrastným prešívaním a logami GR na hlavových opierkach, nechýba štartovacie tlačidlo, trojramenný multifunkčný volant so znakom Gazoo Racing a potiahnutý perforovanou kožou, hliníkové pedále a vonkajšie zmeny korunujú 18-palcové disky s drobnými červenými ozdobami.

Yaris GR Sport spoznáte aj vďaka špecifickej mriežke chladiča a náznaku difúzora pod zadným nárazníkom. A kedy dorazí do Európy? Podľa Toyoty bude tento model dostupný od druhého štvrťroka budúceho roka, teda niekedy od apríla alebo mája 2022.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Toyota