V minulosti ste u nemeckej prémiovky nenašli nič menšie ako 4-valec, Volvo nebolo výnimkou. Dnes to však už neplatí, trojvalec má v ponuke BMW, Audi a po novom už aj švédske Volvo. Pod prednú kapotu malého XC40 totiž putuje základný trojvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra. Je to po prvýkrát v 91-ročnej histórii Volva, keď pod prednou kapotou budú pracovať 3 valce. Pamätáte sa na V8 v prvej generácii Volva XC90, alebo legendárne R-ká a T6 s radovými 5- a 6-valcami? Tomu už, bohužiaľ, nadobro odzvonilo.

Trojvalec už nájdete pod kapotou Audi alebo BMW, tak prečo nie aj Volvo.

Novinka je na začiatok dostupná ako zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva (modulárna koncepcia určite zaručí možnosť výroby aj trojvalcového diesela, i keď s nimi Volvo už príliš nepočíta). Motor bude dostupný zatiaľ so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, budúci rok dostane aj 8-stupňový automat. Motor bude využívať niektoré komponenty z väčšieho štvorvalca, náklady na výrobu tak opäť klesnú.

Dá sa tiež očakávať, že tento motor dostanú aj ďalšie typy zo série 40, Volvo tiež nevylúčilo ani použitie vo väčších modeloch XC60 alebo v novom V60. Automobilka doplnila, že trojvalec bol zámerne vyvinutý pre integráciu do hybridných automobilov. V súčasnom Volve XC40 bude mať „nálepku“ T3, nie je vylúčená aj jeho výkonnejšia a slabšia verzia T2 a T4. Presný výkon nešpecifikovali, dávnejšie však uvádzali očakávaný výkon okolo 134 kW (182 k) a okolo 200 Nm. A čo na to hovoríte vy? Keď už Volvo neponúka nič viac ako 4 valce, je 3-valec v ponuke až taká tragédia?

Zdroj foto: Volvo

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov