Táto trať má pre Buttona mimoriadny význam, pretože tu na okruhu získal v roku 2006 prvé víťazstvo v F1. Okruh Hungaroring je kľukatá a úzka trať, dlhá 4,38 km so 180-stupňovými ostrými zákrutami a zložitou šikanou, vďaka ktorým patrí k najtechnickejším tratiam v kalendári F1. Jazdci ho prirovnávajú k motokárovej trati. Výsledok je dokonalou demonštráciou systému adaptívnych tlmičov Civicu Type R, ktorý zabezpečuje tvrdšiu nerozkolísanú jazdu a väčšiu agilitu pre dosiahnutie športového štýlu jazdy. Okrem systému odpruženia pomáhalo Buttonovi dosiahnuť traťový rekord pre Hondu aj nastavenie riadenia a zlepšená aerodynamika.

V rozhovore o traťovom rekorde Jenson Button povedal:„ Na Hungaroring, kde som v roku 2006 vyhral svoje prvé preteky F1 s Hondou, sme v novom Type R prišli dosiahnuť nový traťový rekord pre sériové automobily s predným náhonom a som šťastný, že sme to dokázali!

K hodnoteniu automobilu Type R dodal: „Prvá vec, ktorú som si po opustení pit lane uvedomil, bola vynikajúca neutralita vozidla. Prišiel som z prostredia, ktoré sa nezameriavalo na predný náhon, takže pre mňa to bolo niečo, na čo som nebol zvyknutý. Ale keďže Type R je tak dobre vyvážený, okamžite som sa s ním zžil a cítil som sa prirodzene." Jenson sa podobne ako ostatní jazdci Hondy ďalej rozplýval nad vynikajúcimi brzdami modelu Type R a vyzdvihol aj prítomnosť manuálnej prevodovky. Tá už dnes predsa len nie je bežná.

Honda to dokázala, ale zatiaľ prekonala iba samú seba

Pôvodný traťový rekord dosiahla Honda s predchádzajúcou generáciou Civicu Type R na Hungaroringu počas podobnej výzvy v roku 2016. Tento nový rekordný čas je už piatym rekordom Hondy pre automobily s predným náhonom v rámci akcie Type R Challenge 2018, čím sa dosiahol cieľ značky Honda. Rekord pre autá s predným náhonom drží na okruhoch Nordschleife, Magny Cours, Estoril, Silverstone a Spa.