Predvčerom sme vám na Instagram TOPSPEED.sk aj Facebook TOPSPEED.sk profile ukázali sériu pohľadov na horúcu novinku, ktoré niekto exkluzívne pre GermanCarForum nacvakal. V priebehu hodín obrázky obleteli svet. Napadlo mi však, že je čas aj pre zopár informácií, čo poviete?

Vidieť bežné verzie BMW radu 8 sú stále veľká vec. Včera som jednu videl v Bratislave, mala žilinské značky. Pred pár týždňami sa ich celé desiatky spolu s inými horúcimi novinkami preháňali po SlovakiaRingu. BMW tu malo celoeurópske produktové školenie pre svojich ľudí. V tomto kontexte vidieť BMW M8 a rovno v top verzii Competition je hotová pecka. Áno, všetky foto sú sprznené vodoznakom, no v tomto prípade je to pochopiteľné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Z obrázkov je zrejmý agresívnejší predný nárazník s troma otvormi pre prívod chladenia vzduchom. Stále viac je na autách Competition použitý karbón aj ako módny doplnok pre estetiku. Má ho aj okolo výduchov v blatníkoch, zadný spojler a prvky okolo koncoviek výfukov sú rovnako ako strecha z karbónu. Tá má navyše zaujímavý prvok stredového prelisu, ktorý sa okrem zaujímavejšieho tvaru podpisuje pod väčšou tuhosťou celej časti. Vzadu je voči bežnej top verzii BMW M850i iný nárazník a typické dve dvojkoncovky výfukov.

Samozrejme, veľa informácií o aute zatiaľ niet, BMW si ho ešte šetrí. Prekvapí však, že predné kolesá majú rozmery pneumatík, za ktoré by sa nehanbila žiadna divoká zadokolka. Veď 275/35 R20 je fakt dosť. Čo je potom obuté vzadu? Verzia Competition má žlté strmene bŕzd, čo znamená karbón-keramické brzdy.

Uniknuté foto ukazuje čiastočne aj interiér. V ňom sú zmeny vcelku drobné. M8 má mierne iný volant ako bežné verzie (z BMW M5) s červenými tlačidlami M1 a M2 pre okamžitú zmenu režimov, inak tvarovaný volič automatu a v tomto prípade aj dvojfarebné sedadlá a výplne dverí, ktoré sú však otázkou preferencií konkrétnej verzie a voľby zákazníka. 

Dá sa predpokladať, že BMW M8 Competition bude mať rovnaké technické parametre rovnakého motora, ako má BMW M5 Competition. To znamená 4,4 l V8 biturbo so 460 kW (625 k) a 750 Nm v kombinácii s 8-st. automatom a, samozrejme, s pohonom M xDrive. To znamená s tým, ktorému v jednom jazdnom režime môže vodič odpojiť pohon predných kolies. Ako by sa dalo očakávať, BMW M8 bude aj najrýchlejším autom značky. O desatinku rýchlejšie v šprinte na stovku, teda za 3,3 sekundy. Maximálna rýchlosť bude niekde nad tristo, teda dá sa očakávať 305 km/h.

Šéf spoločnosti BMW M Frank van Meel prezradil, že BMW M8 bude na dlho vrcholom ponuky značky. "BMW M8 na teraz nemáme najmenší dôvod čímkoľvek prekonávať. Preto musí ponúknuť špecifikácie, ktoré zodpovedajú jeho postaveniu v našej hierarchii."