V Japonsku môžu legálne používať kamery namiesto spätných zrkadiel

Honda používa kameru pod spätným zrkadlom

Krajina vychádzajúceho slnka nezostane dlho sama, čoskoro sa pridajú aj ďalšie časti sveta. Európska únia by sa mala pozrieť na svoju legislatívu a dovoliť používanie kamier ešte v tomto roku, USA sa pridá v 2018 a Čína bude nasledovať krátko na to.

Vec, ktorú sme doteraz videli len na konceptoch, prichádza do reálneho sveta. V Japonsku môžu automobilky od polovice júna 2016 predávať autá s kamerovými systémami namiesto spätných zrkadiel.

Nižší aerodynamický odpor

Kamery majú oproti zrkadlám niekoľko výhod. Tou prvou je zníženie spotreby, pretože sú ľahšie a majú oveľa menší aerodynamický odpor. Dokážu zachytiť viac a vodič tak vidí aj to, čo by bolo v prípade zrkadla v mŕtvom uhle. Obraz nemusí ísť priamo z kamery, ale môže byť spracovaný, tým pádom ho systém prispôsobí aktuálnym podmienkam, takže už žiadne oslnenie, tma alebo zlá viditeľnosť kvôli nepriazni počasia.

V Japonsku môžu legálne používať kamery namiesto spätných zrkadiel

Kia má smart spätné zrkadlo s integrovanou cúvacou kamerou

Aj dodávatelia sú pripravení, japonský Ichikoh Industries a nemecký Bosch spolupracujú s automobilkami na novinkách pre japonský trh. Ichikoh napríklad uvedie systém pre auto strednej triedy, ktoré začnú predávať v auguste. Predpokladajú že do roku 2023 bude mať v Japonsku kamery namiesto zrkadiel asi 29% áut, teda asi 2,3 milióna.