Rozdiely v efektivite sú vraj markantné

"To, čo som videl doteraz, je, že PSA továrne sú produktívnejšie a efektívnejšie ako závody Oplu. Očakávam však situácie, v ktorých bude Opel lepší, aby sa aj ľudia z PSA mohli učiť.“ Bolo to len prihriatie polievočky pre Peugeot a Citroën, alebo situácia odpovedá realite?

Calros Tavarez, výkonný riaditeľ PSA, hovorí o (ne)efektivite Oplu a má plán na obrodu značky.

Podľa bývalých majiteľov GM, továrne Oplu v Európe, s výnimkou Zaragozy, mali mať nižšiu mieru využitia ako závody PSA. Zariadenie v Zaragoze malo využitie 78% plnej kapacity, zatiaľ čo Eisenach bol na 65% a Russelsheim len na 51%. Najväčšie fabriky PSA mali na tom byť podstatne lepšie. V španielskom meste Vigo to bolo 78%, vo francúzskom Sochaux 83%. Závody v Poissy a Mulhouse pracujú na 100%!

Výrobný závod Opel v Russelsheime je na tom najhoršie. Pracuje na 51 % kapacity.

Jasný plán obrody Oplu

Opel/Vauxhall má v Európe šesť montážnych závodov. Budúcnosť niektorých z nich je však nejasná, Tavarez plánuje spraviť Opel znova ziskovým a profitabilným. Jedným z bodov je zdieľanie platforiem, motorov a výroby podobných modelov v rovnakej fabrike. Tavares hovorí, že majoritne budú klásť dôraz na zvýšenie efektivity Oplu, nie na predaj viac áut. "Budeme radi, ak predáme viac vozidiel. Napriek tomu, plán na tom postavený nie je. Bolo by to veľmi nebezpečné v prípade ohrozenia hospodárskou krízou.“ Taktiež potvrdil podobnosť súčasnej situácie v Opli s tou pred štyrmi rokmi v PSA. Skúsenosti ľudia v Peugeote a Citroëne majú a tvrdia, že všetko je o efektivite a Oplu prisľubujú použiť ich know-how na zlepšenie postavenia spoločnosti.

Zdroj: Autonews, carscoops