Gilles zohráva kľúčovú úlohu v dizajne vozidiel pre všetkých 14 značiek koncernu Stellantis, čo znamená, že jeho pohľad na budúcnosť celého odvetvia má patričnú váhu. Zástupca Stellantisu nedávno v rozhove povedal, že dizajnovanie vozidiel, ktoré oslovia mladších kupujúcich z radov mileniálov a takzvanej generácie Z, si vyžaduje zamestnať dizajnérov vo veku 20 až 30 rokov, „ktorí nerozumejú chrómu“.

Ten pritom nie je jediný materiálom, ktorý sa môže čoskoro dostať na vedľajšiu koľaj, skonštatoval Gilles. Koža, ktorá v súčasnosti kraľuje interiérom mnohých najmä luxusných vozidiel, môže byť v budúcnosti niečím, čo nebude medzi zákazníkmi vôbec žiadané.

Dôvody budú do veľkej miery súvisieť s environmentálnymi výzvami, ktorým celá pláneta čelí a už dnes mnohí hráči v automobilovom priemysle zvažujú vegánske či iné alternatívy pre interiér áut. Ich cieľom je znižovať uhlíkovú stopu. Gilles nespresnil, aký prístup si zvolí konkrétne Stellantis a čím kožu nahradia.

Automobilky vyrábajú napríklad časti sedačiek do áut čoraz viac z udržateľných či recyklovaných materiálov. Na fotke vidno takúto výrobu pre sedačky modelu Škoda Enyaq iV.

Horúcim trendom v exteriéroch aj interiéroch áut sa môžu stať rôzne formy experimentovania so softvérovo ovládaným LED osvetlením. Automobiloví giganti vedia, že technológia osvetlenia sa dá vo vnútri vozidla prispôsobiť so zámerom navodiť lepšiu atmosféru.

Aby sa kabíny vozidiel stali príjemnejšími miestami, automobilky už dnes pracujú s rôznymi svetelnými režimami, zameranými napríklad na relaxáciu či zvýšenie produktivity.

Stellantis nezabúda ani na takzvané "veľkonočné vajíčka", ktoré predstavujú rozličné skryté, často zábavné funkcie a Gilles potvrdil, že koncern má špeciálne tímy vyčlenené práve na ich vývoj. Dnes je takýmito výstrelkami známa najmä Tesla, ktorá takto v minulosti napríklad naučila svoje autá "prdieť".

Záchranné koleso pre sedany?

Pre tradičnejšie orientovaných zákazníkov je tu aj jedna dobrá správa. Gilles zo Stellantisu verí, že nárast elektromobilov by mohol zachrániť sedany, ktorým sa (nielen) v Európe už dlhšie nedarí. Potreba urobiť vozidlá aerodynamickejšími vraj vytvára ideálnu pozíciu pre sedany a ich návrat. "Viem si predstaviť, že automobilky budú produkovať viac sedanov, ak ich vyrobíte atraktívne," dodal Gilles.

Zdroj: Carscoops.com

Foto: cz.depositphotos.com