Elektrický VW ID.4 je druhým modelom značky Volkswagen postaveným na modulárnej platforme MEB určenej výlučne pre elektrické autá, z technického hľadiska je tak toto SUV, ako ho fabrika rada nazýva, veľmi podobné hatchbacku WV ID.3. Prichádza však v atraktívnejšom balení a keďže popularita crossoverov neustále rastie, automobilka si od VW ID.4 veľa sľubuje.

Rozmery: VW ID.4 (Škoda Enyaq iV)
Dĺžka (mm) – 4584 (4649)
Šírka (mm) – 1852 (1879)
Výška (mm) – 1612 (1616)
Rázvor (mm) – 2766 (2765)
Kufor (l) – 543/1575 (585 (1711)

Vysoký, ale aerodynamický

S celkovou dĺžkou 4,58 m je VW ID.4 dokonca o niečo kratší než Enyaq iV (4,65 m), keďže sú však celkové proporcie oboch spomínaných elektrických koncernových crossoverov podobné, rovnaký je aj ich koeficient aerodynamického odporu. Aj pri ID.4 má hodnotu 0,28, takže by sa mal vzduchom prerezávať takmer rovnako efektívne ako nižší VW ID.3. Fabrika hovorí, že pre ňu ID.3 aj ID.4 znamenajú začiatok novej éry a ich príchod na trh prirovnáva k revolúcii spôsobenej modelmi VW Chrobák, či VW Golf.

Bočné prahy karosérie sú vytvorené z kombinácie hliníka a ultra vysoko pevnej ocele.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Kabína sa nesie v podobnom duchu ako pri Enyaqu. Jej architektúra je veľmi podobná, pričom tu nechýba veľký stredový dotykový displej, ani menší displej nahrádzajúci prístrojový panel. Na rozdiel od škodovky, ktorá má v strede 13-palcový monitor, má ID.4 obrazovku s uhlopriečkou až 14 palcov. Bezpečnostný esom v rukáve ID.4 je úplne nový stredový airbag medzi prednými pasažiermi, nechýbajú ani asistenčné systémi zlúčené do systému Travel Assist umožňujúceho čiastočne autonómnu jazdu. Kufor auta má základný objem 543 l, pričom sklopením zadného deleného operadla narastie na 1575 l.

Sklopením zadného operadla zväčšíte objem kufra na 1575 l. Ak by to nestačilo a priplatíte si za továrenské ťažné zariadenie, za ID.4 utiahnete brzdený príves ťažký 1000 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Ako česká dvojička

Čo sa týka pohonu, je prakticky rovnaký ako pri elektrickej škodovke. Pri uvádzaní ID.4 hovorí Volkswagen o slabšej verzii naladenej na 150 kW (204 k) a 310 Nm. Má pohon zadných kolies, trakčné akumulátory s kapacitou 77 kWh, normovaný dojazd 520 km, max. rýchlosť 160 km/h a akceleráciu 0 – 100 km/h za 8,5 s. Podľa fabriky dokážete takéto ID.4 nabiť na rýchlonabíjačke s výkonom 125 kW na dojazd 320 km už za 30 minút. Pre domáce nabíjanie bude k dispozícii nabíjačka s výkonom 11 kW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ako prvé sa na trhu ukážu verzie 1st a 1st Max Edition, ktorých sa vyrobí celkovo 27 000 kusov (v spomínaných 4 farbách karosérie). Odhadovaná štartovacia cena pre slovenský trh je 47 800 eur, neskôr sa v ponuke samozrejme objaví celé portfólio verzií ID.4 (vrátane lacnejších verzií). Ako VW nezabúda zdôrazniť, na auto je možné využiť štátnu dotáciu 8000 eur.