Automobilka už presunula výrobu vrcholového typu S90 do Číny. Výroba luxusného auta vo Švédsku definitívne skončí.

Čína je najväčší trh aj pre Volvo

Čína je najväčším automobilovým trhom sveta. Ročne sa tu predá viac ako 2 milióny vozidiel. V USA to je približne 1,3 milióna a v EÚ okolo 1,1 milióna. Aj Volvo má najväčší trh na ďalekom východe. Bolo len otázkou času, kedy tu začne niektoré typy vyrábať. Volvo už presunulo výrobu vrcholového S90 do Číny. Okrem špeciálnych verzií S90 L a S90 Excellence tu bude montovať aj bežné verzie S90. Výroba veľkého sedanu vo Švédsku definitívne skončí. Správy však nehovoria o presune výroby kombi V90. Bolo by iste divné, keby sa tieto dva modely nerobili na jednej linke a vedľa seba, no vylúčené to nie je.

Volvo sťahuje výrobu do Číny

Model S90 Excellence na Slovensku nečakajte. Primárne je určený pre čínsky trh.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Švédi oznámili, že aj veľká časť výroby série 60 (S60 a V60) bude prebiehať v Čheng-tu, Čína. Dokonca aj kompaktné modely série 40 budú schádzať z výrobných liniek v Číne. O ich výrobu sa postará novobudovaný závod v Luqiao. V rovnakej hale budú vznikať aj autá novej značky Lynk&Co. Jej prvé modely stoja na platforme CMA (Compact Modular Architecture) od Volva.


„S troma továrňami Volvo vytvára efektívnu produkčnú štruktúru a kapacitu pre budúci rast,“ komentuje Hakan Samuelsson, šéf Volva. Cieľom automobilky je byť najpokrokovejšou značkou na svete.


Čina už dávno nie je len krajinou, kde sa vyrába lacný tovar nevalnej kvality pre celý svet. Takýto krok sa dal od Volva očakávať. Kvalitu výroby si môže pritom postrážiť. Navyše Volvo nie je zďaleka prvou a ani poslednou zahraničnou automobilkou, ktorá vyrába autá v Číne.


Volvo má v Európe výrobné haly vo Švédsku (pre série 60 a 90) a v Belgicku (séria 40). Ďalšiu expanziu plánuje aj do USA, kde stavia novú továreň. Jej produkcia by mala pokryť najmä dopyt na domácom trhu.


Zdroj: autocar