„Dostupnosť výkonných nabíjačiek umožní elektromobilné cestovanie na dlhé vzdialenosti po prvýkrát a my presvedčíme viac a viac zákazníkov, aby volili elektrické vozidlo,“ hovorí Dieter Zetsche, šéf Daimleru.

Spoločnosti Ford Motor, Volkswagen Group, BMW Group a Daimler dnes spoločne oznámili, že postavia obrovskú európsku sieť rýchlonabíjačiek. Takáto spolupráca medzi konkurentami nemá v minulosti obdobu. Samotné automobilky však vedia, že sa musia spojiť. Bez silnej infraštruktúry bude totiž dopyt po elektromobiloch stagnovať. Cieľom je vytvorenie veľkého množstva nabíjačiek, ktoré umožnia diaľkové cestovanie aj na elektromobiloch s obmedzeným dojazdom.

Rýchlonabíjačky s výkonom až 350 kW. Je to reálne?

Rýchlonabíjačky majú mať výkon až do 350 kW. Pre porovnanie, nabíjačky spoločnosti Greenway majú 44 kW/50 kW. Superchargery od Tesly v najnovšej generácii 145 kW. Štart výstavby je naplánovaný na budúci rok. V prvej etape má vzniknúť okolo 400 nabíjačiek na hlavných európskych ťahoch. Presné lokality ešte nie sú známe. Do roku 2020 chcú dokončiť tisíce nabíjačiek. Združenie automobiliek očakáva, že nabíjanie sa stane tak bežným ako dnes tankovanie paliva na čerpacích staniciach. „Spoločný projekt je ďalším míľnikom, ktorý ukazuje, že konkurenti sa spájajú aby rozbehli elektromobilitu,“ uvádza Harald Kruger, šéf BMW.


„Dostupnosť výkonných nabíjačiek umožní elektromobilné cestovanie na dlhé vzdialenosti po prvýkrát a my presvedčíme viac a viac zákazníkov, aby volili elektrické vozidlo,“ hovorí Dieter Zetsche, šéf Daimleru. „Pre nás sú rozhodujúce dva faktory: ultra-rýchle dobíjanie a umiestnenie nabíjacích staníc na správne miesta,“ dodáva šéf Porsche, Oliver Blume.


Sieť bude využívať štandard CCS (Combined Charging System) s jednosmerným prúdom (DC). S výkonom 350 kW bude nabíjanie batérií trvať len pár minút. Samozrejme, elektromobily musia byť na ultra-rýchle dobíjanie prispôsobené. Napríklad dnes trvá nabíjanie s výkonom 50 kW Nissanu Leaf na 80 % kapacity cca 30 minút. S výkonom 350 kW to môže byť 7x rýchlejšie, v prepočte teda necelých 5 minút. V realite to bude pravdepodobne o pár minút viac. Ale nabíjať menej ako 10 minút? To sa už blíži času priemerného tankovania.


Spoločnosti BMW, Daimler, Ford a VW sa nebránia ani spolupráci s ďalšími automobilkami, prípadne regionálnymi partnermi.

Zdroj: autonews