Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nenápadný exteriér

Ako roky ubiehajú, mám pocit, že odlíšiť klasický Golf od GTI je stále ťažšie a ťažšie. GTI už nepôsobí agresívnym a športovým dizajnom a skôr to hrá na nenápadnosť. Nad prednými svetlami pozdĺž celej prednej masky sa nesie červený pruh (u verzie GTE je modrý a u GTD strieborný). Pod ním nájdeme tradičné logo GTI. Ďalším rozdielom sú voliteľné LED svetlá zakomponované v plastovom honeycombe v prednom nárazníku (dostali ich aj verzie GTD a GTE). Tie jemne pripomínajú svetlá z Méganu RS. Nové sú aj disky kolies, ktoré ale príliš športovo nepôsobia a hodia sa skôr ku klasickému Golfu. Jednými z posledných rozpoznávacích znakov sú červené brzdové strmene, jemný zadný spojler (čím sa vyvrátili uniknuté fotky GTI s veľkým krídlom), či dve okrúhle koncovky výfukov. Ďalšie exteriérové rozdiely by ste hľadali asi márne. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Červená je všade

Čo sa týka interiéru, GTI dostalo novú 10-palcovú obrazovku na ovládanie infotainmentu, ktorá je umiestnená v strede s miernym natočením smerom k vodičovi. Nechýba ani ambientné osvetlenie s možnosťou výberu až z 30 farieb. Stredová konzola je kompletne prerobená a dostala nové štvorcové tlačidlo pre štart/stop systém, ktoré pred naštartovaním motora zabliká na červeno, či nový volič prevodov DSG prevodovky. Nový dizajn dostal aj volant, no razantnú zmenu nečakajte. Na zväčšenej stredovej ploche nesie nové logo značky, pod ktorým sa vyníma logo GTI spolu s červeným pásom. Volkswagen zároveň ponechal obľúbené poťahy sedadiel s červeným prešívaním, ktoré sa pre GTI už stali typické. Aj u GTD a GTE nájdeme rovnaké poťahy, no s inou farebnou kombináciou. Namiesto červenej sa vyníma sivá, resp. modrá farba. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na konkurenciu výkonovo stráca

Väčšinu z vás ale asi budú zaujímať technické parametre. Rovnako, ako pri predchádzajúcej generácii, aj teraz sa pod kapotou nachádza preplňovaný 2-litrový štvorvalec. Ten spolupracuje buď so štandardným 6-stupňovým manuálom, alebo s voliteľnou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Výkon dosahuje 180 kW (245 k) a krútiaci moment 370 Nm, čo je v porovnaní s konkurenciou v podobe Type R, Mégane RS či i30 N veľmi málo. Aj preto sa očakáva opätovný príchod ešte ostrejšej verzie GTI TCR. Čo sa týka podvozku, vpredu disponuje GTI zavesením typu McPherson, zatiaľ čo vzadu viacprvkovým zavesením. Súčasťou je aj nový adaptívny systém kontroly podvozku DCC, ktorý reaguje na stav vozovky, pričom berie do úvahy aj vstup z riadenia, brzdenie či zrýchlenie a takmer okamžite upravuje nastavenie tlmičov. Podľa VW to umožní pocítiť väčší rozdiel medzi komfortným a športovým jazdným režimom.

60 km na elektrický pohon

Čo sa týka hybridnej verzie GTE, tú poháňa štvorvalec TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý dopĺňa elektromotor s 85 kW (115 k). Kombinovaný výkon tak dosahuje rovnakú hodnotu ako GTI, no krútiaci moment vzrástol až na 400 Nm. V porovnaní s predchodcom sa elektrický dojazd zvýšil na zhruba 60 km, pričom na čisto elektrický pohon dokáže ísť až do rýchlosti 130 km/h. To VW dosiahol vylepšením aerodynamiky Golfu a zvýšením kapacity batérií na 13 kWh. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nižšie emisie

Dieselová verzia GTD disponuje 2-litrovým štvorvalcom TDI s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom na úrovni 400 Nm. Na rozdiel od GTI tu nájdeme 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG už v základe. Novinkou je aj systém SCR s dvojitým vstrekovaním AdBlue, ktorý výrazne znižuje emisie oxidu dusičitého. VW robí všetko preto, aby sa zbavil nálepky Dieselgate a znižovanie emisií hlavne u dieselových áut je pre nich veľmi dôležité.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nový Golf GTI, GTD a GTE bude mať premiéru na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, ktorý začína už o pár dní. 

Zdroj: Volkswagen

Video: carwow