Z pohľadu základnej mechaniky či pohonov sú hatchback predstavený pred rokom a aktuálny Golf Variant v podstate zhodnými autami, zameriam sa preto len na odlišnosti týchto karosárskych verzií. Zaujímavý je pritom aj samotný fakt, že ešte pred časom sa špekulovalo, či sa Golf Variant vôbec predstaví. Volkswagen totiž stojí pred neľahkou situáciou zoštíhlenia modelovej ponuky a práve Variant mal byť jednou z obetí. Fabrika sa však nakoniec rozhodla pre kontinuitu a Golf Variant ponechala v ponuke.

Kľúčových 50 mm

Najzásadnejším rozdielom v konštrukcii hatchbacku a kombi verzie je ich iný rázvor. Hoci je Variant postavený na rovnakej platforme MQB Evo ako hatchback, prichádza s rázvorom predĺženým z 2636 mm (hatchback) na 2686 mm (+ 50 mm). Tým sa v oblasti rázvoru vyrovnal sesterským modelom Seat Leon ST a Škoda Octavia Combi. Za kratší koniec však stále ťahá pri priamom porovnaní objemov ich kufrov. S objemom kufra 611/1642 l totiž Golf Variant stráca na Leon ST (620/1600), aj Octaviu Combi (640/1700). Sú to však len relatívne malé rozdiely. Na druhej strane ale boduje najnižšou nákladovou hranou, kým Golf Variant ju má 620 mm nad zemou, Leon ST 670 mm a Octavia Combi 660 mm. Každopádne, pri medzigeneračnom porovnaní si Golf Variant pri základnom objeme kufra prilepšil o 6 l (predchodca mal kufor s objemom 605 l), zatiaľ čo pri sklopených operadlách sa rozdiel zvýšil dokonca na 22 l v prospech novinky (doteraz 1620 l).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Aj v turistických topánkach

Prekvapením je verzia Golf Alltrack. Už niekoľko rokov síce patrí k stáliciam tohto modelového radu, no vzhľadom na rastúcu popularitu crossoverov a SUV bol práve Golf Alltrack ďalším navyše veľmi pravdepodobným kandidátom „na odstrel“. Jeho uvedením však dáva Volkswagen najavo, že dodrží svoj sľub a postupom času chce ľudí presvedčiť o výhodách nižších a aerodynamicky prívetivejších áut ako sú súčasné SUV. Zákazníci si však zamilovali ich vyšší posed a lepšiu priechodnosť, o ktoré nechcú prísť. Golf Alltrack to všetko ponúkne, no pri nižšej reálnej spotrebe. A o tú dnes ide predovšetkým. Zmeny verzie Alltrack sú inak predvídateľné a v duchu tejto línie zahŕňajú predovšetkým viac plastových nástavcov, lepšie chránené prahy aj lemy blatníkov, vyššiu svetlú výšku a pohon všetkých kolies. Samozrejmosťou má byť aj schopnosť utiahnuť dvojtonový príves. O motorizáciách konkrétnych verzií Golfa Variant fabrika zatiaľ nehovorí, dá sa však očakávať, že budú kopírovať ponuku základného hatchbacku a v prípade verzie Golf Alltrack ponuku sesterskej Octavie Scout.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov