Spomínate na časy, keď sa politici oháňali tým, že ceny áut so spaľovacími motormi a ceny elektromobilov sa jedného dňa vyrovnajú a bude dobre? Mali pravdu, akurát zabudli predpovedať fakt, že neklesnú ceny elektrických áut, ale ceny áut so spaľovacími motormi sa zvýšia na úroveň elektromobilov. Stále častejšie na to už upozorňujú nielen automobiloví experti, ale aj samotné automobilky. EÚ rozhodla, že od roku 2035 výrobcovia nepredajú jediné auto priamo produkujúce emisie, ak by teda automobilky chceli vyvinúť nový model so spaľovacím motorom (hoci aj hybrid), náklady na jeho vývoj sa musia do roku 2035 kompletne zaplatiť a v ideálnom prípade vygenerovať aj zisk potrebný na ďalší rozvoj automobilky. A to už akosi nevychádza.

Ďalší Golf sa už nezaplatí

„Budeme musieť zistiť, či vôbec stojí za to vyvíjať nové vozidlo, ktoré nevydrží na trhu ani celých sedem, či osem rokov. Je to extrémne drahé. O rok budeme múdrejší,“ zhodnotil situáciu okolo vývoja novej generácie nemeckého bestselleru Thomas Schäfer. Zároveň si však nechal otvorené zadné vrátka. Mnohí upozorňujú, že situácia okolo normy Euro 7 je stále otázna a ani rok 2035 nakoniec nemusí byť pre spaľovacie motory definitívny. Európska komisia už prezradila, že v roku 2026 zhodnotí, či je v silách automobiliek a spoločnosti prejsť definitívne na bezemisnú dopravu. Schäfer však potvrdil, že budúcnosťou koncernových áut je elektromobilita a urobí všetko pre to, aby sa elektrické auto stalo čo najdostupnejším. Cieľom je dostať cenu nového VW ID.2 na úroveň 25 000 eur. Práve táto suma má byť v budúcnosti vnímaná ako vstupný a dostupný level pre masové rozšírenie bezemisnej individuálnej mobility.

zdroj: Reuters, VW Group