Aké bude rozdelenie? 

Delenie bude mať svoju logiku, zvažujúc interné zdieľanie náhradných dielov, platforiem, motorov či prevodoviek. VW, Seat a Škoda vytvoria skupinu osobných vozidiel, ktorú povedie bývalý šéf BMW Herbert Diess. Audi je úzko prepojené z Lamborghini dostanú do partie Ducati. Tieto tri značky povedie súčasný šéf Audi Rupert Stadler. Porsche a Bentley, značky, ktoré sa v ostatnej dobe zblížili dostanú do partie Bugatti. Ich hlavou bude Matthias Mueller. Nuž a štvrtou partiou automobiliek bude oddelenie nákladných áut, do ktorého logicky patria VW úžitkové áutá, Scania a Man. Tie povedie niekdajší šéf z koncernu Daimler - Adreas Renschler.

Tento zásadný krok, ktorého realizáciu odhalil Automotive News Europe je súčasťou veľkého prebudovania koncernu a odchod od dlhodobo zaužívanej štruktúry nastavenej pred desaťročiami bossom Ferdinandom Piechom. Preferoval menšiu, centralizovanú, no vysoko výkonnú štuktúru manažmentu, ktorá dohliadala nad širším "nezávislým" riadením každej značky zvlášť. Táto štruktúra sa v ostatnej dobe dostala pod paľbu kritiky, preto že vraj nedokázala dostatočne pružne a rýchlo reagovať na zmeny na trhu. Nová štruktúra by mala priniesť efektívnejšie a agilnejšie rozhodnutia, ktoré budú schopné robiť zásadné rozhodnutia voľnejšie. Čo si o tom myslíš ty? Mali by zostať v pôvodnej štruktúre a pod riadením, ktoré z VW urobil druhú najväčšiu automobilku sveta, alebo je čas na zmenu?