Volkswagenu sa to hromadí, jeseň 2020 sa totiž ponesie v znamení uvedenia dvoch mimoriadne dôležitých koncernových elektrických noviniek. Po trochu kostrbatom príchode hatchbacku VW ID.3 na trh sa nemecká automobilka teraz chystá na predstavenie väčšieho crossovera VW ID.4. V rovnakom čase sa však svoje elektrické „horúce želiezko“ v ohni chystá ukázať aj mladoboleslavská Škoda Auto. Riešením je vytvoriť medzi autami dostatočný časový odstup, aby si navzájom nekradli pozornosť. Ale ktorý príde ako prvý? V tomto prípade česká Škoda Enyaq iV, tá sa totiž oficiálne predstaví už 1. septembra 2020. Technicky spriaznený VW ID.4 sa verejnosti odhalí na konci toho istého mesiaca. Show sa môže začať.

VW ID.4 použije rovnakú techniku ako sesterská Škoda Enyaq iV, líšiť sa bude len dizajnom s menším počtom ostrých hrán.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V rozdielnych kabátoch

Nie je žiadnym tajomstvom, že obidve koncernové autá budú používať rovnaký technický základ. Konštruktéri ich postavili na zhodnej podlahovej platforme MEB, rovnaké však nebudú len podvozok a základná technická architektúra, ale aj samotné pohony. Aké konfigurácie pohonov nakoniec jednotlivé značky pre svoje elektromobily zvolia, zistíme až po ich oficiálnych predstaveniach. Už teraz je však istý ich výrazne rozdielny dizajn. Šéfdizajnér VW, Klaus Zyciora, k ID.4 hovorí: „VW ID.4 stelesňuje elektrickú evolúciu dizajnu. Vonkajší dizajn je čistý, ladný a pôsobivý a novým spôsobom vyjadruje silu a sebavedomie.“ Nezabúda zdôrazniť, že elektrický crossover VW prináša ďalšiu evolúciu dizajnu rodiny ID. s plynulo nadväzujúcimi plochami, na ktorých sa striedajú prechody medzi mäkkými a ostrými hranami. Ako hovorí Zyciora, dizajn VW ID.4 má vyvolávať dojem, že bol tvarovaný vetrom. Prečo zvolil VW taktiku skoršieho predstavenia mladoboleslavského derivátu a až následne svojho auta, nie je známe. Podobný postup však nevyužíva prvýkrát. Koncern je známy tým, že nové technické riešenia neraz doprial najskôr sesterským značkám, ktoré slúžili ako „testovacie muly“, až následne s nimi vyrukovala automobilka Volkswagen. V prípade elektrických crossoverov však môžu byť dôvody samozrejme úplne iné. Isté je len jedno, Volkswagen má s ID.4 veľké plány a jeho zlyhanie prakticky neprichádza do úvahy.