Emotívnejší súrodenec ID.4

ID.5 je vo svojej podstate klonom prvého elektrického SUV značky, ID.4. Má rovnaký technický základ. Rovnako ako ID.4 aj ID.5 využíva modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Znamená to, že štandardne má pohon zadných kolies, pričom vrcholná športová verzia ID.5 GTX má pohon všetkých kolies s dvoma elektromotormi. Na začiatku predaja budú na výber tri motorizácie v kombinácii s rovnakou batériou. Tá disponuje kapacitou 77 kWh netto a umožňuje teoretický dojazd podľa verzie od cca 480 do 520 km. ID.5 môže mať elektromotor s výkonom 128 kW (174 k) alebo 150 kW (204 k) a dva elektromotory ID.5 GTX spolu poskytujú maximálny systémový výkon 220 kW (299 k).

Najhlavnejšou zmenou je teda dizajn. Strecha sa v zadnej časti výrazne zvažuje a preto vytvára vzhľad SUV-coupé. Nad zadným pásom LED svetiel pribudol decentný spojler. Nemci však pri dizajnovaní odvážnejšieho tvaru nezabudli na praktickú stránku. Priestor na hlavu sa nad zadným sedadlom zmenšil iba o 12 mm a kufor má rovnaký objem ako pri ID.4, 549 litrov. Oproti ID.4 sa zmenila dĺžka, ktorá je o 2 centimetre väčšia. ID.5 príde štandardne s novým softvérom, ktorý okrem iného umožní nabíjanie výkonom 135 kW. Koeficient aerodynamického odporu je 0,26, aj keď dobre vieme, že výsledný odpor vzduchu je daný v prvom rade čelnou plochou vozidla. Tá v tomto prípade nie je malá, keďže je to ozaj mohutné auto. Hneď za novou ID.5 je vystavená aj ID.4, aj keď vo výbave GTX, takže ich môžete priamo porovnať po priestorovej stránke. Prvé objednávky budú môcť zákazníci na Slovensku vykonať už v januári 2022, kedy by mali zverejniť aj cenník.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj/Foto: Volkswagen Slovensko