„Ak máme len štyri valce, tak dosiahnuť špecifický výkon z dvojlitra je šialene drahé a stále je to pritom iba štvorvalcový motor. Ľudia milujú zvuk päťvalca,“ dodáva Reil.
VW Golf R420 nebude

Golf R400 sľuboval 400 koní, v sériovej podobe dokonca 420 koní z motora EA888 2,0 TSI.

Dvojliter s výkonom cez 400 koní nebude

Audi a ani Volkswagen nepostavia dvojliter TSI s výkonom 420 koní. „400 k motor EA888 je mŕtvy,“ potvrdil Stephan Reil, technický šéf divízie Audi Quattro GmbH. Za vývojom agregátu EA888 stál rovnaký človek, ktorý postavil 2,0 liter pre AMG A45. Friedrich Eichler však odišiel od AMG do koncernu Volkswagen. Tam pracuje na vývoji benzínových motorov a sám veril, že so svojimi skúsenosťami dokáže pomerne rýchlo vyvinúť dvojliter s výkonom 420 koní. Presvedčený bol o tom aj šéf vývoja Audi, Ulrich Hackenberg. Dieselgate však zasiahol aj do tejto oblasti.

VW Golf R420 nebude

Audi TT malo dostať extrémne výkonný štvorvalec, prednosť však dostal lacnejší a lepší päťvalec

Audi nutne extrémne výkonný štvorvalec nepotrebovalo. Predsa len malo v ponuke päťvalec s objemom 2,5 litra. Z dôvodu škrtov spôsobených kauzou Dieselgate, VW zastavil vývoj výkonného štvorvalca. Namiesto toho popracovali na 2,5 litrovom motore. Upravený päťvalec dáva v modeli TTS RS max. výkon 400 koní. Ten je medzigeneračne o 60 k výkonnejší a o 10 kg ľahší.

V rozhodovaní o tom, či zvoliť koncepciu R4 alebo R5, zohrala úlohu aj vnímaná hodnota. Zákazníci chcú radšej viac valcov, než menej. „Ak máme len štyri valce, dosiahnuť špecifický výkon z dvojlitra je šialene drahé a stále je to pritom iba štvorvalcový motor. Ľudia milujú zvuk päťvalca,“ dodáva Reil. V prípade Audi zohráva istú úlohu aj historický odkaz päťvalcových motorov.
 

Zdroj: autoblog