Tretie vydanie Škody Superb (s interným označením 3V) na to možno nevyzerá, ale jej aktívna kariéra sa pomaly blíži do finále. Vyrába sa od roku 2015 a o necelé dva roky ju vystrieda nástupca postavený na tej istej, mierne modernizovanej modulárnej platforme MQB s motormi uloženými naprieč.

S generačnou obmenou sa zmení aj miesto produkcie. Superb IV sa už nebude vyrábať v Kvasinách, ale spoločne s novým Volkswagenom Passat bude zbiehať z linky bratislavského závodu.

Kým VW dorazí už len ako kombi a tradičný sedan bude nahradený elektromobilom ID.6, Škoda pôjde konzervatívnejšou cestou a ponúkne obe karosárske verzie. Dizajn päťdverového liftbacku i praktickejšieho prevedenia Combi sa nebude púšťať do žiadnych veľkých experimentov a svojim spôsobom pôjde viac o evolúciu než o nejaký radikálny odklon od doterajšieho štýlu.

Ako odhalili nedávno zverejnené skice, nový Superb dostane väčšiu masku chladiča s vertikálnymi lamelami, tradične profilovanú prednú kapotu a zrejme o niečo dlhšiu a štíhlejšiu karosériu, ktorú sa budú snažiť opticky predĺžiť i horizontálne prelisy. Kombi evidentne upustí od snahy ponúknuť čo najviac batožinového priestoru a podobne ako liftback dostane viac sklonené zadné okno.

Predné svetlá by mali byť trochu užšie a poskladané zo segmentov LED, ako dokazujú aj prvé testovacie muly, ktoré sa objavili pri testovaní v Alpách. Nenechajte sa však zmýliť, Škoda testuje svoju novinku zabalenú v karosérii výbehového Superbu, aby vyvolala dojem, že pozeráte na nejaký facelift.

Pod kapotou stará známa zostava

O motoroch môžeme zatiaľ len nezáväzne diskutovať, kolegovia z nemeckého Auto Motor und Sport však hovoria, že sa medzi prednými kolesami opäť objavia prepracované benzínové štvorvalce 1.5 TSI a 2.0 TSI a počítať vraj môžeme i s naftovými dvojlitrami s výkonom od 150 do 200 koní. 

Plug-in hybridný model znovu spojí 1,4-litrový zážihový agregát TSI s elektromotorom a zákazníci by mali dostať kombinovaný výkon na úrovni súčasného auta – teda okolo 218 koní. Akurát súčasný akumulátor s kapacitou 13 kWh by mal byť nahradený väčšou batériou, aby konštruktéri predĺžili dojazd na 80 až 100 kilometrov.

Súčasný model vydrží vo výrobe minimálne do roku 2022.

Zaujímavé tiež je, že sesterský Passat vypustí z ponuky manuálne prevodovky a tak je skoro isté, že spojkový pedál nedostane ani štvrtá generácia Superbu. Pre VW by bolo neekonomické vyvíjať tento typ skrine len pre jedno z dvoch technicky skoro identických áut, navyše vyrábaných na jednej linke.

zdroj: Auto Motor und Sport, Škoda Auto