Vedenie automobilky Volkswagen má ďalšie starosti. A rozhodne nie sú malé, ich prvý veľkosériový elektromobil VW ID.3 má obrovské problémy so softvérom. Tie sa, našťastie, objavujú ešte pred začiatkom predaja, ktorý je naplánovaný na leto 2020, sú však tak masívneho rozsahu, že to reálne ohrozuje termín začiatku predaja auta. A to je problém. Najmä ekonomický. Oneskorenie výroby a veľkosériového predaja totiž nepoškodí len meno fabriky, ale reálne navýši flotilové pokuty Volkswagenu za nadprodukciu oxidu uhličitého.

Vyzerá to tak, že základná architektúra VW ID.3 má chyby.

Denne 300 chýb

Podľa informácií z nemeckého magazínu Manager Magazin sú problémy až tak masívneho rozsahu, že denne jazdia s predsériovými VW ID.3 až stovky testovacích pilotov a sledujú správanie auta. Denne pritom v súčte hlásia viac ako 300 chýb, na ktorých odstránení pracuje tím 10 000 technikov na celom svete. Na VW ID.3 teraz jazdia aj zamestnanci materskej automobilky a sledujú jeho správanie v reálnej premávke. Ako sa ukazuje, chyba je údajne už v základnej architektúre auta, čo si pod tým predstaviť, však nie je jasné. Každopádne, fabrika zvažuje možnosť vyrábať zatiaľ „mŕtve“ VW ID.3 na sklad, bez akéhokoľvek softvéru. Podľa vedenia spoločnosti nie je problém do áut následne nahrať nový spoľahlivý softvér. Ak by malo ísť všetko podľa pôvodných plánov, softvérovo by museli oživovať až 20 000 áut vyrobených na sklad.

Naučíme ľudí znova milovať hatchbacky

Automobilka si od modelu VW ID.3 veľa sľubuje. Okrem posolstva elektrickej mobility a ukážky technologických kompetencií výrobcu je to spomínané zníženie flotilových emisií. Šéf automobilky Herbert Diess navyše prehlásil, že práve VW ID.3 naučí ľudí znova milovať nízky hatchback. Móda vysokých SUV totiž nenahráva emisiám a automobilky z nich budú musieť časom dostať čo najviac zákazníkov opäť k nižším a energeticky efektívnejším nízkym autám. Nateraz je však tento plán, zdá sa, ohrozený.

zdroj: Manager Magazin