Nemecký brat Škody Fabia prešiel omladzovacou kúrou. Vďaka nej by mal byť aktuálnejší nielen v otázkach vonkajšieho vzhľadu, ale aj výbavy a asistenčných či bezpečnostných systémov. Volkswagen Polo 2021 by tak mal predstavovať adekvátny protipól novej Škody Fabia IV, ktorej premiéra je už v podstate za dverami.

LED-ky v základe

Aktuálnym štandardom v oblasti výbavy zodpovedá kompletné LED osvetlenie modelu Polo v základnej výbave všetkých verzií, kto si však priplatí, dostane inteligentné predné osvetlenie IQ.Light LED Matrix doplnené o priebežný LED pás spájajúci predné svetlá. Technicky je Polo aj naďalej postavené na aktuálnej platforme MQB A0, jeho celkové rozmery sú 4053 x 1751 x 1446 mm, zatiaľ čo rázvor má hodnotu 2564 mm.

Batožinový priestor nového Pola má základný objem 351 l.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Volkswagen prepracoval aj stupne výbav, podľa novej schémy budú k dispozícii výbavové úrovne Polo, Life, Style, R-LineGTI. Štandardom všetkých verzií je teraz digitálny prístrojový panel a multifunkčný volant.

Pre Polo sú na výber štyri rozličné systémy infotainmentu: Composition Media s displejom 16,5 cm (sériovo pre „Polo“ a „Life“), Ready2Discover s displejom 20,3 cm (sériovo pre „Style“ a „R-Line“), príplatkový Discover Media s displejom 20,3 cm a po prvý raz aj Discover Pro s displejom 23,4 cm. Z nich iba Composition Media využíva modulárnu stavebnicu infotainmentu druhej generácie (MIB2), ostatné systémy sú na báze MIB3. Systém Ready2Discover umožňuje dodatočne aktivovať funkciu navigácie (Function on Demand). Discover Media a Discover Pro majú funkciu navigácie sériovo. Vďaka Online-Connectivity-Unit (OCU) s integrovanou kartou eSIM systémy radu MIB3 umožňujú využívanie online služieb We Connect a We Connect Plus. Okrem toho niektoré z nich umožňujú aj prístup k streamingovým službám (napr. Apple Music™). Funkčné vybavenie systémov infotainmentu dopĺňa bezdrôtové pripojenie smartfónu prostredníctvom App-Connect Wireless (sériovo pri „Style“ a „R-Line“) pre Apple CarPlay™ a Android Auto™.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Benzín aj CNG

Na pohon Pola 2021 slúžia tri motory na benzín a jeden na CNG. Základom je atmosférický trojvalec 1.0 MPI s výkonom 59 kW (80 k). Má nepriame vstrekovanie paliva MPI, dosahuje maximálny krútiaci moment 95 Nm a spolupracuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nad ním je v ponuke prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI s výkonom 70 kW (95 k). Ten fabrika štandardne kombinuje 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Benzínový vrchol prezatiaľ predstavuje 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Montuje sa štandardne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Ekologickú alternatívu predstavuje 1.0 TGI (66 kW/90 k) na stlačený zemný plyn CNG, ktorý je uložený vo vysokotlakových nádržiach. Štartuje a jazdí primárne na plyn, po jeho spotrebovaní sa automaticky prepne na benzín pre spoľahlivý dojazd k čerpacej stanici CNG. Dosahuje maximálny krútiaci moment 160 Nm a kombinuje sa s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

zdroj: Volkswagen