Jaguar XE je priamou konkurenciou pre Audi A4, BMW 3 a Mercedes-Benz triedy C. Ak chcete niečo iné, ako bežnú nemeckú prémiovú trojku, Jaguar je tou správnou voľbou. Presvedčili sme sa o tom osobne - test Jaguar XE 2.0D. V oblasti výkonných modelov však za konkurentmi strácal. Najsilnejší variant XE S doteraz ponúkal z trojlitrového šesťvalca 280 kW (380 k) a 450 Nm. Nie je to málo, ale...

Najsilnejší sériovo vyrábaný Jaguar má 600 koní. To je o poznanie viac, než má legendárny superšport XJ220 zo začiatku 90. rokov!

Jaguar XE SV Project 8 vyzerá naozaj odlišne voči bežnému XE.

Na konkurovanie Audi RS4 (síce v kombi), BMW M3 a Mercedes-AMG C 63 S musel Jaguar postaviť niečo silnejšie. Oddelenie SVO tak vyvinulo najvýkonnejší sériovo vyrábaný Jaguar na svete. Voči zadokolkám však prináša pohon všetkých kolies, ktorý dokáže výrazne pomôcť pri akcelerácii. Jaguar vyrobí tento model len vo verzii s volantom vľavo! To "domácich" fanúšikov značky veru vôbec nepoteší.

Pod prednú kapotu nainštalovali 5,0 l V8 s kompresorom. Táto kombinácia zabezpečí až 441 kW (600 k) a krútiaci moment na úrovni 700 Nm. Taká M3 Competition ponúkne „len“ 331 kW, alebo Mercedes-AMG C63 S 375 kW. Z porovnania je teda jasné, že Jaguar vybavil novinku výkonom, ktorý je bežný skôr o triedu vyššie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Motor je spojený len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pohon všetkých 4 kolies zabezpečí zrýchlenie z 0 na 100-ku za predbežných 3,6 sekundy. Maximálka by mala prekročiť 320 km/h. Karoséria je odľahčená a aj napriek použitiu uhlíkových vlákien má Project 8 pohotovostnú hmotnosť 1 745 kg. Brzdový systém má 400 mm predné kotúče so 6-piestikovými strmeňmi a 396 mm kotúče vzadu s jednopiestikovým strmeňom. Stojí na 20-palcových diskoch.

Na výber budú 2 typy interiéru

Zmeny voči sériovému XE sú viditeľné na pohľad. Rozšírené blatníky, zadný veľký spojler alebo predný splitter, to všetko pomáha novinke pri jazde na ceste aj na okruhu. Záujemca môže vyberať medzi 2 typmi interiéru, na výber je komfortný so 4 sedadlami, alebo okruhový s dvojicou sedadiel. Komfortný interiér má sedadlá s horčíkovým rámom, okruhová verzia škrupiny so štvorbodovými pásmi a rámom miesto zadných sedadiel.

Okruhová verzia má len 2 sedadlá a vzadu rám.

Ak by ste mali o tento kúsok záujem, musíte sa poponáhľať. Jaguar vyrobí len 300 kusov, niečo ako špeciálnu sériu a pre zvýšenie jedinečnosti. Jedinečná je aj cena, ktorá štartuje na takmer 150-tisícoch libier (cca 170-tisíc eur). Dali by ste mu prednosť pred ostrými Audi, BMW alebo Mercedes-Benz?