Xenatec Maybach Coupe

Xenatec Maybach Coupe

Nemecká firma Xenatec, ktorá sa špecializuje na zákazkové stavby limuzín (najmä ich pancierovanie), úzko spolupracuje priamo s Daimlerom a uvedie na trh štvormiestne kupé postavené na podvozku Maybachu 57S. Zobrali to ako sa hovorí "od podlahy". Hlavná časť prestavby spočíva v posunutí B-stĺpika o 20 cm dozadu. Tým kupé získa oveľa športovejšiu a dravšiu siluetu, rovnako ako sprístupní zadné sedadlá. Na nich je miesta dosť, veď kupé má totožný rázvor kolies s limuzínou. Z nej preberá i pohonnú jednotku - 6-liter V12 bi-turbo o výkone 630 k a 1000 Nm. Akcelerácia na sto je za 5 sekúnd, maximálka 275 km/h a jazdí na 20", resp. 21" kolesách.

Xenatec Maybach Coupe

Xenatec Maybach Coupe

Vyrobia iba 100 kusov a zakúpené Maybachy pôjdu na prestavbu priamo z automobilky do Xenatecu, kde ho kompletne prestavajú. Každý voz dostane VIN číslo z Daimleru a taktiež z Xenatecu, čiže bude mať dve. Keďže sa ale jedná takmer o firemnú úpravu, záruka a servis je úplne rovnaký ako pre majiteľov limuzín. Kúpiť ho môžete v dvojfarebnom vyhotovení, alebo klasicky jednej farbe. Zákazníkovi sa prispôsobia takmer vo všetkom.

Interiér Xenatec Maybach Coupe

Interiér Xenatec Maybach Coupe

Ako som na začiatku článku napísal, v tomto kupé vidím nádej na záchranu Maybachu. Vyzerá naozaj dobre, má niečo v sebe. Keď ale limuzínu predávajú za 310,000 EUR bez dane, ako chcú preraziť s kupé za ktoré si pýtajú 675,000 ?? Problém limuzíny je to, že zdieľa platformu so "starým" S-kovým Mercedesom. Videli ste už Maybach "vo voľnej prírode" ? Zaparkovaný pri chodníku - milionári tak parkujú tiež - vyzerá z diaľky ako dvojfarebná S-klasse. Myslím že to by mali v Stuttgarte riešiť...