Na začiatok si musíme ujasniť kam Numero 9 patrí. Citroën vo svojej oficiálnej správe používa okrem iného aj označenie shooting brake. Koncept má však viac dverí, ako sa na správny shooting brake (teda športový kombík s 3 dverami) patrí. Pri troche predstavivosti ho môžeme označiť aj za fastback, ale najviac asi pripomína športový hatchback. Tu je však ďalší drobný problém. Asi len málokto sa odváži volať vyše 5 m dlhé a mimoriadne luxusné vozidlo rovnako ako fabiu...

Citroënu sa pri tvorbe konceptov celkom darí. Ak by sa Numéro 9 objavilo sériovej podobe, potešili by sme sa určite viacerí. Numéro 9 je podľa aktuálneho trendu hybridom. To znamená, že jeho pohon pozostáva zo zážihového preplňovaného štvorvalcového motora 1,6 THP s výkonom 165 kW (225 k) a krútiacim momentom 275 Nm. So zadnými kolesami pracuje elektromotor so silou 52 kW (71 k), ktorý má krútiaci moment 200 Nm. Celá sústava teda podáva výkon 217 kW (295 k). Rozdielne uloženie motorov naznačuje, že Citroën svoj koncept vybavil pohonom všetkých kolies, ktorý sa môže deaktivovať. Výrobca v prípade sériovej výroby uvažuje aj o dieselovom variante.

Budúcnosť Citroënu vyzerá sľubne. O to viac, že atraktívny dizajn je doplnený hybridným pohonom s nízkou spotrebou 1,7 l/100km.
Hybridný pohonný systém zvláda šprinty na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximálne vyprodukuje 244 km/h.

Hybridný pohonný systém zvláda šprinty na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximálne vyprodukuje 244 km/h.

Jazdné výkony nie sú dychberúce, ale s týmto výkonom môžu byť v poriadku. Najprekvapujúcejšia je spotreba len 1,7 litra benzínu na 100 km. Numéro 9 v elektrickom režime prejde 50 km a jeho batérie sa zo štandardnej zásuvky dobijú za 3,5 hodiny. Plný výkon koncept dosiahne po aktivácií funkcie boost. Novinka s hmotnosťou 1500 kg zrýchli na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosiahne 244 km/h.


Koncept je dlhý 4,93 m, široký 1,94 m a vysoký 1,27 metra. Evidentne obrovský rázvor dopĺňajú 21 palcové zliatinové kolesá, ktoré zlepšujú aerodynamiku. Exteriér pôsobí síce futuristickým, ale uveriteľným dojmom. Musíme si počkať, čo z toho dokáže Citroën pretaviť do sériovej podoby. Interiér bude podľa vonkajších rozmerov ponúkať pre pasažierov veľkorysé podmienky. Výrobca ho však neukázal ani na jednej fotke. Sériová podoba DS9 (Different Spirit) je zatiaľ v nedohľadne. Citroën ju možno pripraví na autosalón v Paríži, ale to vôbec nemusí byť tento rok... :)

Numéro 9 sa dobíja za 3,5 hodiny zo štandardnej zásuvky a v čisto elektrickom režime zvládne prejsť 50 km.

Numéro 9 sa dobíja za 3,5 hodiny zo štandardnej zásuvky a v čisto elektrickom režime zvládne prejsť 50 km.

Galéria

Galéria: 12 obrázkov