Je možné, že niektoré horúce novinky sa objavia v bazároch do pár mesiacov od oficiálneho predstavenia.

„Veľtrh je veľmi dôležitý aj pre nás, pretože zo skúseností vieme, že predstavené novinky sa veľmi rýchlo objavujú v ponuke našej značky zánovných áut Mototechna. Zvyčajne sa tak stane približne za štyri mesiace, preto množstvo z predstavených automobilov môže byť v našej ponuke už v lete,“ povedala generálna riaditeľka medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.

Slovenský trh môže ovplyvniť najmä modernizovaná tretia generácia Škody Fabia, ktorej premiéru v Ženeve napäto očakávali nielen slovenskí návštevníci. „Fabia je v našej sieti autocentier dlhodobo druhým najpredávanejším modelom, vlani si ju vybralo 7,9 % našich zákazníkov. Emocionálnejší dizajn tohtoročného modelu, ktorý sa podľa názoru mnohých odborníkov podaril najlepšie zo všetkých nových modelov celej skupiny Volkswagen, by mohol záujem zákazníkov ešte zvýšiť. Budeme teda s napätím čakať, ako novinku prijme slovenský trh a ako jej uvedenie podporí dynamiku dopytu po modeloch tejto triedy,“ uviedla ďalej Karolína Topolová.

Trh nepochybne ovplyvní tiež sedmička finalistov ankety európske Auto roka (COTY), ktorej výsledky boli na autosalóne slávnostne vyhlásené, a jej víťaz luxusné kompaktné SUV Volvo XC40. To isté sa týka premiér aktuálneho ročníka – od tretej generácie modelu KIA Ceed cez Peugeot 508, hybridnú Toyotu Auris, nové BMW X4 až napríklad po Volvo V60. „V prípade úspechu týchto noviniek sa veľmi rýchlo vytvorí na slovenskom trhu záujem o ich jazdenky. Avšak v prípade, že úspešné nebudú, bude o to viac žiadaný ich súčasný rad, resp. alternatívne modelové rady,“ povedala ďalej Karolína Topolová. „Aj v Ženeve je veľkou témou elektromobilita, avšak na výrazný prienik elektromobilov na trh jazdených automobilov si musíme ešte počkať,“ dodala.