Ak máte pocit, že vám predstavujeme dávno známe auto, tak sa v istom zmysle samozrejme nemýlite. Nový sériový Nissan Z vyzerá prakticky rovnako, ako približne pred rokom predstavený koncept Z Proto. Úplne identické však tieto dve autá nie sú.

V porovnaní zo štúdiou vypadol na produkčnom vozidle nápis Fairlady a naopak sa na ňom objavilo pár nových vecí. Patrí k nim napríklad prepracovaný zadný difúzor (zatiaľ netušíme, či funkčný), drobné krídlo na veku batožinového priestoru a pribudli tu tiež červené bočné pozičné svetlá na zadných blatníkoch.

Nissan Z

Supru výkonom hravo prekoná

Samozrejme, je dosť možné, že toho na aute objavíte viac. Pri hre „nájdi x rozdielov“ máte voľné pole pôsobnosti. My sa však zatiaľ pozrieme na pár dôležitejších detailov. Tým hlavným je asi benzínový vidlicový šesťvalec VR30DDTT Twin Turbo s maximálnym výkonom 405 koní a najvyšším krútiacim momentom 475 newtonmetrov pri relatívne vysokých 5600 otáčkach za minútu.

Silu V6 spracováva buď šesťstupňový manuál doplnený systémom automatických medziplynov pri podraďovaní a kardanom vyrobeným z uhlíkového kompozitu, alebo budú môcť dať majitelia prednosť príplatkovej 9-stupňovej automatickej prevodovke, ktorá pre zmenu ponúkne systém kontroly rozjazdu, teda launch control.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Hlavný konkurent Toyoty Supra dostal v porovnaní s predchádzajúcim modelom 370Z jednoplášťové tlmiče (vpredu i vzadu) s väčším priemerom, ktoré podľa Nissanu o 20 percent redukujú tlmiace sily pôsobiace na ich konštrukciu, viedli ku zmenšeniu rázov na nerovnom povrchu a zároveň zlepšili jazdné vlastnosti i stabilitu auta.

Predné kolesá sú zavesené na hliníkových dvojitých lichobežníkových ramenách s prepracovanou geometriou a zväčšil sa tiež záklon čapu riadenia. Nissan hovorí, že táto úprava pomohla zvýšiť stabilitu kupé v priamom smere.

Interiér novinky vám detailne popisovať nebudeme, oveľa viac vám povedia fotografie v galérii. Asi by sme ale mohli dodať, že konštrukcia predných sedadiel pochádza z vývoja modelu GT-R a okrem štandardnej čiernej si budete môcť objednať aj rôzne farebné kombinácie kabíny.

Nový Nissan Z bude na americkom trhu dostupný vo výbavách Sport a Performance a hneď na úvod dorazí i limitovaná edícia s názvom Proto Spec. Spoznáte ju podľa žltých strmeňov brzdového systému s logom „Z“, hliníkových kovaných kolies v bronzovom odtieni a sedačkami kombinujúcimi žltú a čiernu kožu. Výroba verzie Proto Spec bude obmedzená na 240 kusov.

Nissan Z

Predaj Nissanu Z štartuje v Spojených štátoch začiatkom budúceho roka, pričom v tej dobe by sme už mali poznať aj japonskú verziu, ktorá ponesie tradičné meno Fairlady Z. A čo Európa? Veľmi radi by sme boli poslami dobrých správ, obávame sa však, že v tomto prípade žiadnu nemáme. Na európskej mediálnej stránke Nissanu nie je o novom Zetku ani čiarka. A to – myslíme – hovorí za všetko.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 38 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov