Ak sa povie MINI, predstavím si malý trojdverový automobil. V roku 2010 však automobilka prišla s väčším, vyšším a praktickejším typom Countryman. Každý ďalší typ v ponuke od tohto roku narastal. MINI tak už nie je mini, ale skôr MIDI a niektoré modely aj MAXI. Rovnaký osud zväčšovania zasiahol aj typ Countryman. Ten medzigeneračne poriadne narástol.

Najzaujímavejšou verziou je plug-in hybridný Cooper S E Countryman All4. Elektromotor s výkonom 65 kW (88 k) odovzdáva svoju silu zadnej náprave pomocou jednostupňovej prevodovky. Benzínový 3-valec s výkonom 100 kW (136 k) dodáva cez 6-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic krútiaci moment predným kolesám.

MINI Countryman 2. generácie narástlo na 4313 mm.

Novodobý Countryman má pramálo spoločné s predchodcom zo 60. rokov, ale záleží na tom?  Pre biznis sú dôležité predaje a MINI zasiahlo s malým štýlovým crossoverom do čierneho. Z prvej generácie predalo viac ako 540 000 kusov!


Pre novinku sú charakteristické krátke previsy, zvýraznené blatníky a opticky zväčšená šírka. „Nové MINI Countryman podstatne vyrástlo. Aj napriek tomu sa nám ale podarilo zachovať typické proporcie MINI,” hovorí Julius Schluppkotten, projektový manažér MINI Countryman. Evolučným vývojom prešlo viacero dizajnových prvkov, napríklad strecha pripomínajúca prilbu, vertikálne orientované zadné svetlá, šesťuholníková maska chladiča, či predné svetlomety. K dispozícii sú disky s veľkosťou 16“ až 19“.

Countryman 2. generácie je o 20 centimetrov dlhší ako predchodca a približne o tri centimetre širší. Celková dĺžka je 4313 mm, šírka 1821 mm a výška 1557 mm. Rázvor narástol o 75 mm na 2670 mm. Vďaka nafúknutiu karosérie je teraz viac miesta v kabíne. Okrem vnútornej šírky interiéru je vo vozidle aj viac priestoru na nohy. Crossover ponúka aj veľmi slušnú variabilitu. Zadné sedadlá sú posuvné v pozdĺžnom smere o 13 cm a dokonca je možné meniť aj sklon operadla. Pri posunutých sedadlách je objem batožinového priestoru 450 litrov. Po sklopení sedadiel, ktoré sa sklápajú v pomere 40:20:40, až 1309 litrov. Za príplatok je možné otvárať piate dvere bezdotykovo. „Riešenie vnútorného priestoru dokazuje, že nové MINI Countryman je vhodné aj ako prvý automobil v rodine. Výrazne sme zvýšili aj kvalitu interiéru,” dodáva Schluppkotten.

Countryman ponúkne väčší priestor pre posádku aj batožinu a variabilný interiér. Vzadu je posúvateľná lavica a sklápanie sedadiel v pomere 40:20:40.

MINI prichádza s piatimi motorizáciami. Základný benzínový Cooper má trojvalec 1,5 TwinPower Turbo s výkonom 100 kW (136 koní) a 220 Nm. Cooper S dostal štvorvalec s objemom 2,0 litra a výkonom 141 kW (192 koní) a 280 Nm. Populárnejší bude v našich končinách naftový model Cooper D s dvojlitrom s výkonom 110 kW (150 koní) a 330 Nm. Výkonnejšia verzia SD dostala z rovnakého objemu 140 kW (190 koní) a 400 Nm.


Najzaujímavejšou verziou je hybridný Cooper S E Countryman All4. Elektromotor s výkonom 65 kW (88 k) odovzdáva svoju silu zadnej náprave pomocou jednostupňovej prevodovky. Benzínový 3-valec s výkonom 100 kW (136 k) dodáva cez 6-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic krútiaci moment predným kolesám. Celkový výkon auta je 165 kW (224 koní) a 385 Nm. Ide tak o najsilnejšiu verziu. BMW udáva čisto elektrický dojazd 40 km. Maximálna rýchlosť v elektro móde je 125 km/h.

Najvýkonnejším Countrymanom je plug-in hybridná verzia s elektro dojazdom 40 km.

Okrem sériovo dodávanej 6-stupňovej manuálnej prevodovky je pre nové MINI Cooper Countryman v ponuke aj 6-stupňová prevodovka Steptronic. Pre nové MINI Cooper S Countryman a MINI Cooper D Countryman je k dispozícii aj 8-stupňová prevodovka Steptronic. Pohon všetkých kolies All4 je dostupný ku všetkým motorom. Systém pripája zadnú nápravu len v prípade potreby. A čo hmotnosť? Základná motorizácia Cooper váži 1497 kg. Cooper S ALL4 až 1646 kg.


Vpredu nájdeme nápravu typu McPherson a vzadu viacprvok. Za príplatok je možné objednať aj adaptívne tlmiče Dynamic Damper Control. Z jazdných režimov sú na výber SPORT, MID a GREEN.

Štandardne dodávaný systém varovania pred nárazom s funkciou brzdenia v meste (AEB) môžete rozšíriť o ďalšie prvky. Napríklad o Driving Assistant s aktívnym kamerovým systémom udržiavania rýchlosti, varovaním pred chodcami s funkciou brzdenia. K dispozícii je aj asistent diaľkových svetiel a funkcia čítania dopravných značiek. K tomu možno vybrať napríklad aj asistent parkovania, cúvaciu kameru, či Head-Up Displej.

 

Countryman 2. generácie príde do Európy vo februári 2017.

TEST: MINI CLUBMAN COOPER D (F54)

TEST: MINI CLUBMAN COOPER D (F54)

Mini v poslednej III. generácii badateľne narástlo. Mohlo by sa zdať, že stráca čaro. No opak je pravdou. Presvedčili ...

11. 11. 2016
TEST JAZDENKY MINI II

TEST JAZDENKY MINI II

MINI je žijúcou legendou. Pôvod auta siaha ešte do 50. rokov 20. storočia. V 90. rokoch sa automobilky Mini zmocnila ...

30. 10. 2015
TEST: MINI COOPER SD 5DV. III. GENERÁCIA (F56)

TEST: MINI COOPER SD 5DV. III. GENERÁCIA ...

Môže športiak jazdiť na naftu? Môže mať 5 dverí? A môže mať automat? Tieto otázky trápia autičkárov už nejaký ...

24. 05. 2015
TEST: MINI COOPER S III. GEN (F56)

TEST: MINI COOPER S III. GEN (F56)

Slová ako MINI, MIDI aj MAXI sú relatívne. Čo je niekomu obrovské, je pre iného drobné. No ak v minulom storočí za mini ...

16. 09. 2014