Značka Mercedes-Benz prechádzala v rámci svojho nedávneho omladzovania modelov radikálnou dizajnérskou cestou. Uvediem príklad. Mercedes-Benz triedy E generácie W211 mal prevažne zaoblené krivky. Nasledujúca generácia W212 prišla s hranatým výzorom, ktorý však odvážna modernizácia opäť viac zaoblila. Aktuálna generácia W213 má opäť o niečo oblejšie tvary a až nápadne sa podobá na väčšieho a menšieho súrodenca, triedu S a C.

Dizajnéri na novej štúdii využívajú rozsiahle plochy, ktoré pod uhlom „hrajú hru“ svetla a tieňu.

Nová dizajnová štúdia, ktorá má predznačiť budúci dizajnový „jazyk“ automobilky, má príznačný názov „Aesthetics A“ (vo voľnom preklade Estetika A). Tento koncept nám tak ukazuje prvú indikáciu, kam sa bude dizajn vozidiel zo Štuttgartu v budúcnosti uberať.

Dizajn pre mladých 

Dizajnová filozofia „Sensual Purity“ bola po prvýkrát aplikovaná na aktuálnej generácii triedy A v roku 2012. Dizajn hrán a záhybov mal upútať obzvlášť mladú generáciu, čo sa podľa predajných úspechov triedy A aj podarilo.

Bočný pohľad prezradí karosériu typu sedan.

Dizajnéri na novej štúdii využívajú rozsiahle plochy, ktoré pod uhlom „hrajú hru“ svetla a tieňu. Zmyselnosť tohto konceptu podtrhuje výrazná červená farba. Štúdia tiež využíva štruktúru „3 krabíc“, teda karosériu typu sedan, ktorá je obzvlášť mimo Európu veľmi obľúbená.

Predchodcami aktuálne predstavenej štúdie boli napríklad: „Aesthetics No.1“ v roku 2010, „Aesthetics No.2“ a „Aesthetics 125“ v roku 2011 alebo „Aesthetics S“ o rok neskôr. Dizajn je pri predaji veľmi dôležitým aspektom, Mercedes-Benz tak nenecháva nič na náhode. Uvidíme, ako v budúcnosti táto štúdia ovplyvní dizajn vozidiel zo Štuttgartu.