Donkervoort GTO

Donkervoort GTO

Parametre tejto strely sú viac než zaujímavé, ba priam dychberúce: váha približne 700 kg, výkon 340 až 400 k podľa požadovanej konfigurácie! Krútiaci moment ostáva na úrovni 450 Nm, čo je dosť aj na auto s bežnou váhou 1500 kg a nie to ešte pre takúto mušiu váhu vážiacu ani nie 50%! Základom je trubkový rám, ktorý je navyše prepojený s karbónovými panelmi. Karoséria, teda ak ju tak môžme volať, je v podstate karbónový "obal" rámu. Napríklad samotné dvere vážia len 980g...

Voči predchodcom (napríklad Donkervoort D8 235) narástol tento model o 350 mm do dĺžky a 150 mm do šírky. Celkovo sa jedná podľa slov automobilky o kompletne nové auto, pretože s predchocami zdieľa od 5 do 30% dielov. Všetko ostatné je úplne nové.

Pod kapotu sa nasťahoval motor Audi 2.5 TFSI (5 válec) ktorého výkon je v základe plne postačujúcich 340 k, avšak priamo z kokpitu si ho môžete krátkodobo zvýšiť až na 400 k! A tu sa dostávame k jednej významnej zmene - GTO má ako prvý automobil tejto značky trakčnú kontrolu. A to z jednoduchého dôvodu - s touto váhou a výkonom by bolo auto za dažďa takmer nepoužitelné.

Celkovo chcú vyrobiť len 25 kusov, z nich je už ale 12 fuč. Čo vás ale nepoteší je cena. Pohybuje sa od 100,000 až do 150,000 €. Ako som ale písal na začiatku, toto nie je pre každého a keď príde na cenu tak duplom. Otázne ale je, či niečo porovnateľné nenájdeme u Catherhamu. Predsa len originál je originál...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov