V minulosti používali automobilky farby, ktoré neboli veľmi priateľské k životnému prostrediu. Časom prešli na vodou riediteľné farby, ktoré však už tak dobre nedokázali odolávať poveternostným podmienkam a chrániť karosériu. Nový druh lakov, ktorý predstavila spoločnosť BASF, by mal posunúť úroveň autolakov ešte ďalej. Nový produktový rad značiek Glasurit a R-M totiž pri výrobe nevyužíva len fosílne palivá, ale nahrádzajú ich obnoviteľnými zdrojmi.

Autolak z obnoviteľných zdrojov má mať porovnateľnú kvalitu, ako ten z ropných produktov. Realitu ukáže až budúcnosť.

Tými sú napríklad bionafta alebo bioplyn, obidve z organického odpadu alebo rastlinných olejov. Spoločnosť BASF tiež tvrdí, že nový typ lakovania je certifikovaný nemeckým TUV a je možné nahradiť až 100 % fosílnych zdrojov tými obnoviteľnými.

Nový produktový rad značiek Glasurit a R-M ponúkne podľa výrobcu rovnakú kvalitu, ako pri lakoch vyrobených z ropných produktov.

Kvalita výrobkov by tiež podľa BASF nemala utrpieť, to však budeme môcť posúdiť až po niekoľkých rokoch a pôsobeniach vonkajších vplyvov. Čo si o tom myslíte? Je pravda, že zvýšenie produkcie automobilov výrazne negatívne pôsobilo na životné prostredie, prechod na vodou riediteľné lakovanie však priniesol zhoršenú kvalitu produktov. Po odhalení korózie tak muselo prísť na rad renovovanie dielu a opätovné lakovanie. Nie je to v konečnom dôsledku ešte horšie pre životné prostredie? To už nechám na vaše posúdenie.

Zdroj foto: BASF

Lakovanie je veda, na výsledok má okrem laku vplyv aj prostredie, lakovacie postupy a samotný lakovač.